خروجی وقف‌های قرآنی باید ملموس باشد

رئیس اداره قرآنی سازمان اوقاف با بیان اینکه مجموعه اداره قرآنی سازمان اوقاف با جدیت در بحث افزایش موقوفه‌های قرآنی ورود پیدا کرده است، اظهار کرد: خروجی وقف‌های قرآنی باید ملموس باشد و مردم بدانند با این سرمایه چه اتفاقاتی قرار است بیفتد.

به گزارش واحدرسانه بنیاد مسابقات قرآن کریم،به نقل ازایکنا،مهدی قره‌شیخلو، رئیس اداره قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در خصوص برنامه‌های پیشرو برای افزایش موقوفه‌های قرآنی در کشور تصریح کرد: متأسفانه شاید کمتر از ۲ درصد سهم موقوفه‌ها به قرآن تعلق داشته باشد، بی‌شک یکی از برنامه‌های مهم اداره قرآن سازمان براین است که این روند را سرعت بخشیده و مردم را به وقف نیات قرآنی ترغیب کنیم.

وی لزوم نذرهای قرآنی را مورد تأکید قرار داد و گفت: مردم باید در نذورات و وقف‌های خود مبانی قرآنی را در نظر بگیرند و به موضوع قرآن نیز توجه کنند، برای رسیدن به این هدف باید برنامه‌ریزی‌های خوب در حوزه اطلاع‌رسانی با تشریح قاعده و ضوابط خوب و ملموس‌کردن کار وقف قرآنی انجام شود؛ چراکه اگر مردم احساس کنند سرمایه‌ای را برای قرآن وقف می‌کنند برای همه اقشار مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان اثر دارد قطعاً در این راه قدم بر می‌دارند، خروجی وقف‌های قرآنی باید ملموس باشد و مردم بدانند با این سرمایه چه اتفاقاتی قرار است بیفتد.

قره‌شیخلو با بیان اینکه که مجموعه اداره قرآنی سازمان اوقاف با جدیت در بحث افزایش موقوفه‌های قرآنی ورود پیدا کرده است، اظهار کرد: مجموعه تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا سهم قرآن در حوزه وقف افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این مرحله (افزایش موقوفه‌های قرآنی) نیاز به فرهنگ‌سازی است و رسانه یکی از مهمترین ابزاری است که برای تشویق مردم می‌توان استفاده کرد. همچنین فضای مجازی از دیگر شبکه‌هایی است که می‌تواند مروج وقف‌های قرآنی باشد.

این مقام مسئول قوانین و ضوابط درست را از جمله ابزار ترویج موقوفه‌های قرآنی دانست و بیان کرد: برگزاری برنامه‌های خوب و مثمرثمر به جلب اعتماد مردم کمک می‌کند، ترویج موقوفه‌های قرآنی اقدامی زمان‌بَر است و برای مشاهده نتیجه مطلوب باید صبور بود.

قره‌شیخلو به موقوفه‌های گسترده مردم مختص به سیدالشهدا(ع) و سوگواری ایام محرم و صفر هم اشاره کرد و افزود: برای توسعه این امر مهم قرن‌هاست که فرهنگ‌سازی شده و این مهم سابقه طولانی دارد، در فرهنگ دینی بین امام حسین(ع) و قرآن هیچ فرقی وجود ندارد و تمام قرآن در وجود ایشان متبلور است، در واقع نهایت قرآن در چهارده معصوم(ع) خلاصه می‌شود؛ لذا این امر باید به مردم یادآوری و اطلاع‌رسانی شود.

رئیس اداره قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در بخش پایانی سخنان خود برلزوم تبیین موضوعات و محورها به صورت شفاف و ملموس برای مردم تأکید کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت مساجد و خود بقاع متبرکه نیز می‌توان گام‌های مؤثری در ترویج فرهنگ وقف به ویژه وقف‌های قرآنی برداشت.

منبع خبر

→ خواندن مطلب قبلی

سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می کند

خواندن مطلب بعدی ←

برپایی کلاس‌های قرآنی در آستان امامزاده سید علی(ع)

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − هفت =