«وقف» می‌تواند مکمل دولت در خدمت‌رسانی به مردم باشد

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به رویکرد جدید سازمان اوقاف در ارائه خدمات اجتماعی به مردم، گفت: در صورتیکه وقف در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد، می‌تواند به‌عنوان دولتی، مکمل دولت به مردم خدمت‌رسانی کند.

به گزارش رسامدیا، آیت‌الله علیرضا اعرافی؛ مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهار کرد: در صورتیکه وقف در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد، می‌تواند به‌عنوان دولتی، مکمل دولت به مردم خدمت‌رسانی کند و در پرکردن خلاءها و رفع کمبودها و کاستی‌ها به کمک دولت بیاید.

وی با اشاره به رویکرد جدید سازمان اوقاف در ارائه خدمات اجتماعی به مردم، افزود: اگر نگاه به وقف به‌عنوان یک نهاد مکمل دستگاه‌های رسمی باشد، شوق و ذوق و پویایی بیشتری در این زمینه ایجاد می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به لزوم هدایت وقف به‌سمت نیازهای روز جامعه، اشاره کرد و گفت: اوقاف باید موضوعات فرهنگ، علم و امداد را در اولویت کاری خود قرار داده و به مشکلات این بخش پاسخ دهد و باید آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و حوزه بهداشت و درمان، در سیاست‌گذاری و طراحی‌ها مورد حمایت نهاد وقف قرار گیرد.

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: باید در حد توان و وسع، اقدامات لازم برای بازگرداندن موقوفاتی که در سال‌های گذشته از وقفیت خارج و به تملک و تصرف افراد و اشخاص در آمده است، صورت بگیرد.

وی با تاکید بر ایجاد فضای مناسب برای جلب اعتماد عمومی، یادآور شد: این بسترسازی می‌تواند سبب همکاری بیشتر در امور مربوط به موقوفات و ایجاد وقف‌های جدید شود.

→ خواندن مطلب قبلی

توسعه موقوفاتی مثل «دانش‌بنیان سلامت کوثر» تحریم‌ها را بی‌معنا می‌کند

خواندن مطلب بعدی ←

استفاده از GIS برای ثبت رقبات

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + هفت =