بازگشایی صحن‌های امامزادگان در سراسر کشور/ تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی

صحن‌های امامزادگان و بقاع متبرکه کشور با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و عمل به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی شد.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام حسن روحانی؛ رئیس‌جمهوری کشورمان از بازگشایی صحن‌های اماکن مقدس به‌صورت محدود از ابتدای ماه شوال خبر داده بود.

بر همین اساس حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به بازگشایی مجدد  بقاع متبرکه، اظهار کرد: چند ماهی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا درب‌های بقاع به روی مردم بسته شده بود و در حال حاضر فعالیت مجدد اینگونه اماکن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای بازگشایی صحن‌های امامزادگان گفت: در این مصوبه آمده بازگشایی صحن‌های امامزادگان روزانه یکساعت بعد از طلوع آفتاب تا یک ساعت بعد از غروب آفتاب به روی زائران باز باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران تاکید کرد: زائران گرامی با رعایت تمام مسائل بهداشتی به صحن امامزادگان وارد شده و پس از انجام یک زیارت مختصر از درب دیگر خارج می‌شوند.

حجت‌الاسلام صالحی؛ مدیرکل اوقاف استان کرمانشاه نیز تصریح کرد: صحن بقاع متبرکه استان کرمانشاه که در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا همزمان با بسته شدن حرم علی ابن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) در اسفندماه بسته شده بود، روز گذشته همزمان با بازگشایی صحن های این دو بارگاه نورانی، به روی زوار باز می شود.

وی افزود: بقاع متبرکه یکساعت بعد از طلوع و یکساعت قبل از غروب آفتاب با رعایت پروتکل های بهداشتی پذیرای زائران و مردم مشتاقی هستند که دوره‌ای طولانی منتظر چنین لحظه‌ای بودند.

مدیرکل اوقاف استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تمامی زائران باید هنگام حضور در این اماکن متبرکه ماسک، دستکش، سجاده و مُهر نماز،‌‌ قرآن، کتب ادعیه و چادر نماز به‌همراه داشته باشند.

براساس این گزارش حجت‌الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: بقاع متبرکه و امامزادگاه استان یک ساعت بعد از طلوع تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب پذیرای زائران و مجاوران است.

وی با اشاره به اینکه در این اماکن نماز جماعت اقامه نمی‌شود و از هرگونه تجمع افراد جلوگیری می‌شود، افزود: زائران باید چادر نماز، سجاده و کتاب دعا همراه داشته باشند و امکان استفاده از وسایل موجود در بقاع وجود ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان ورود افراد سالخورده، کودکان و بیمار را به بقاع ممنوع اعلام کرد و یادآور شد: این گروه از افراد به هیچ وجه برای زیارت به این اماکن مراجعه نکنند زیرا از ورود آنها توسط خادمان جلوگیری می شود.

همچنین سیدمحمد طباطبایی؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان تصریح کرد: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا از حدود سه ماه پیش درب‌های بقاع بسته شده بود و در حال حاضر فعالیت مجدد این اماکن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سرگرفته شده است.

وی با بیان اینکه بازگشایی صحن‌های امام‌زادگان روزانه یک ساعت بعد از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب به روی زائران باز است، ادامه داد: زائران گرامی با رعایت تمام مسائل بهداشتی و غربالگری که در جلوی درب صورت می‌گیرد، وارد صحن شده و پس از انجام یک زیارت مختصر از درب دیگر خارج می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با بیان اینکه ضدعفونی روزانه بقاع متبرکه و کتب ادعیه و کلیه سطوح امامزادگان در دستور کار قرار گرفته است، گفت:

از افراد مسن و سالخورده و کودکان و افراد بیمار تقاضا داریم که به هیچ عنوان تا اطلاع ثانوی و بهبود شرایط به این اماکن مراجعه نکنند .

طباطبایی با تاکید براینکه زائران هنگام تشرف به بقاع و امامزادگان واجب‌التعظیم باید موارد بهداشتی را کاملا رعایت کنند، تاکید کرد: عمل به پروتکل‌های بهداشتی با هدف حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع بیماری است که زائران عزیز باید در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

→ خواندن مطلب قبلی

توزیع بیش از ۱۲۰۰ بسته تبرکات‌ مهدوی توسط اوقاف کرمانشاه

خواندن مطلب بعدی ←

ضرورت تجدیدنظر در مسابقات قرآن/ کتاب مقدسی که متعلق به همه است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − 8 =