توسعه موقوفاتی مثل «دانش‌بنیان سلامت کوثر» تحریم‌ها را بی‌معنا می‌کند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: معتقدم توسعه فعالیت شرکت موقوفه دانش‌بنیان سلامت کوثر، علاوه بر آنکه تحریم‌ها را بی‌معنا می‌کند، قطع وابستگی‌ها  را نیز رقم می‌زند و کشور را بر قله‌های استقلال می‌نشاند.

به گزارش رسامدیا؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی خاموشی؛ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه شرط بقای شرکت موقوفه دانش‌بنیان سلامت کوثر را ارتقای کیفیت تولیدات، تأمین نیاز بازار داخلی، توجه به صادرات و همچنین آینده‌نگری درزمینه تولیدات دانست.

وی افزود: معتقدم توسعه فعالیت این قبیل شرکت‌های دانش‌بنیان، علاوه بر آنکه تحریم‌ها را بی‌معنا می‌کند، قطع وابستگی‌ها  را نیز رقم می‌زند و کشور را بر قله‌های استقلال می‌نشاند.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به اینکه موقوفه دانش سلامت کوثر در زمینه تجهیزات پزشکی خاص پیرامون تولید ایمپلنت فعالیت می‌کند، تصریح کرد: در این زمینه، ضرورت توسعه فعالیت این واحد تولیدی احساس شد که در این خصوص نسبت به  خریداری یک سوله با هدف تجهیز و تکمیل این واحد تولیدی اقدام کردیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین خاموشی با تأکید بر اینکه ضروری است که مجموعه موقوفه دانش سلامت کوثر در تولید کامل ایمپلنت‌ها فعالیت خود را گسترش دهد، گفت: این مجموعه باید بتواند درزمینه تولید ایمپلنت‌های استخوانی، فک و صورت، ایمپلنت‌های دندانی و حتی پروتزهای زانویی هم فعالیت کند؛ همچنین این واحد تولیدی باید درزمینه تولید سایر تجهیزات پزشکی موردنیاز کشور فعال باشد.

وی ادامه داد: این مجموعه باید در ابتدا اقلام مورد نیاز بازار داخلی را تولید کند و پس از آن صادرات این تولیدات را در دستور کار خود قرار دهد؛ ضمن اینکه با تدبیر و آینده‌نگری به ‌فکر تولید و تأمین تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور در آینده هم باشد.

رئیس سازمان اوقاف بر لزوم همدلی دانشگاهیان و شرکت‌های دانش‌بنیان در همه امور به‌ویژه تولید تجهیزات پزشکی با هدف قطع وابستگی‌ها تاکید کرد و افزود: در این راستا، موقوفه دانش سلامت کوثر با خریداری یک  واحد سوله تلاش می‌کند ضمن رعایت استانداردهای تولید تجهیزات پزشکی، فعالیت خود را توسعه داده و با رعایت ضوابط، مرغوب‌ترین محصولات را تولید کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین خاموشی تاکید کرد: هر کشور و هر انقلابی که ادعای تمدن‌سازی آینده را دارد، باید در خصوص ارزان‌سازی زندگی شهروندان خود برنامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در همین خصوص، تدبیر ما این است کالاهای پزشکی موردنیاز مردم را که گاهی به قیمت گزافی تهیه می‌کنند؛ به قیمت بومی و مناسب تولید کنیم و برای استفاده عموم، در اختیار مجموعه‌های پزشکی قرار دهیم.

رئیس سازمان اوقاف در پاسخ به این سؤال که آیا فعالیت موقوفه دانش‌بنیان سلامت کوثر در تولیدات تجهیزات پزشکی  کشور منحصربه‌فرد است، گفت: اگرچه در این سبک در  کشور اقداماتی انجام‌شده، اما آن‌گونه که موقوفه دانش سلامت کوثر درزمینهٔ تولید ایمپلنت، مستقل است، کارخانه‌ای در کشور در این سبک و به این شکل فعالیت نداشته است و امیدواریم که این مجموعه بتواند سهم خوبی از بازار کسب کند و به فعالیت خود به‌صورت گسترده و با ظرفیت کامل ادامه دهد به‌نحوی ‌که مشکل تولید تجهیزات پزشکی کشور مرتفع شود.

→ خواندن مطلب قبلی

راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در 12 بقعه متبرکه

خواندن مطلب بعدی ←

«وقف» می‌تواند مکمل دولت در خدمت‌رسانی به مردم باشد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × سه =