خُدام اماکن مذهبی خانه‌دار می‌شوند

با توجه به انعقاد تفاهمنامه بین اوقاف و امور خیریه استان گلستان و بنیاد مسکن، خدام اماکن مذهبی فاقد مسکن از تسهیلات مسکن ارزان قیمت بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی فرد؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان اظهار کرد: با عنایت به مصوبه شورای عالی مسکن استان و تفاهمنامه‌ای که بین اوقاف و امور خیریه استان و بنیاد مسکن منعقد شد، خدام اماکن مذهبی فاقد مسکن از تسهیلات مسکن ارزان قیمت بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه حدود یک هزار و ۴۰۰ خادم در بقاع متبرکه در سطح استان فعالیت می کنند، ادامه داد: میزان این تسهیلات ۴۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله در نظر گرفته شده است و همچنین این تسهیلات سه سال تنفس دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: همچنین این افراد از تسهیلات بلاعوض ۲۵ میلیون تومانی نیز بهره‌مند می‌شوند و ضمانت برای دریافت این تسهیلات نیز به‌صورت زنجیره‌ای در نزد بانک‌های عامل قابل پذیرش است.

حجت‌الاسلام سلیمانی فرد خاطرنشان کرد: تهیه نقشه و نظارت بر روند ساخت این واحدهای مسکونی نیز به‌صورت رایگان برای این افراد انجام می شود و تا هفته آینده خدامی که متقاضی هستند، می‌توانند به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها مراجعه کنند و نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که در این طرح ۵۰۰ نفر مشارکت کنند، یادآور شد: با توجه به قول‌های داده شده در اجرای این طرح امیدواریم خدام از مسکن مناسب و ترجیحا در بافت‌های روستایی استان گلستان بهره‌مند شوند.

→ خواندن مطلب قبلی

16 خرداد؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم

خواندن مطلب بعدی ←

«وقف» بازویی کمک‌کننده در کنار دولت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + هفده =