رقابت واقفین سمنانی در سال 99

۱۴ مورد وقف جدید از ابتدای سال ۹۹ تاکنون در استان سمنان ایجاد شده است.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار کرد: وقف از نهادهای مقدس اسلام و یکی از سنت‌هایی که در دین اسلام به‌منظور رفع فاصله طبقاتی بین اقشار مختلف نهادینه شده است.

وی افزود: همواره و در طول تاریخ کشورمان، مردم مؤمن و خداجو بر اساس نیازهای روز جامعه خود اقدام به ایجاد موقوفاتی با نیات مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می‌کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۱۴ مورد وقف جدید به ارزش ریالی بالغ‌بر ۴۴ میلیارد ریال در سطح استان ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام‌ تدینی ادامه داد: در شهرستان دامغان تاکنون ۶ مورد وقف جدید با نیت‌های متنوعی از قبیل هزینه‌های روزانه مساجد، ترویج علوم قرآنی و معارف اسلامی، تأمین نیازهای اساتید حوزه علمیه، برگزاری مجالس مذهبی و دعا ایجاد شده است.

وی گفت: در اداره اجرایی شهر بسطام نیز سه مورد وقف با نیت‌هایی مانند هزینه‌های جاری مساجد، خیرات و مبرات و هزینه تعمیرات خانه عالم ایجاد شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان یادآور شد: در شهرستان میامی نیز دو مورد وقف جدید با نیت تعزیه‌داری و اطعام در روز تاسوعا ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام‌ تدینی در پایان خاطرنشان کرد: در ادارات اجرایی شاهرود، گرمسار و سمنان نیز هرکدام یک مورد وقف جدید ایجاد شده است که اهم نیات این موقوفات عبارتند از اشتغال‌زایی و کارآفرینی، تهیه دارو و جهیزیه نیازمندان، امورات قرآنی و خیرات و مبرات.

→ خواندن مطلب قبلی

شرایط پرداخت نذورات به‌صورت اینترنتی

خواندن مطلب بعدی ←

موقوفاتی که به پویش همدلی و کمک مومنانه پیوستند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =