لزوم استفاده از امامزادگان برای آسیب‌زدایی اجتماعی

رئیس سازمان اوقاف بر لزوم استفاده از امامزاده‌ها برای آسیب‌زدایی اجتماعی تاکید کرد و گفت: هر کجا که امامزاده‌ای مدفون است، آسیب‌های آن منطقه باید شناسایی و برطرف شود.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی؛ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه درآیین اختتامیه نخستین دوره آموزشی هیئت امناء بقاع متبرکه که در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: باعث افتخار است که پرچم امام رضا (ع) در این کشور برافراشته است و به لطف این امام همام ایران سربلند است.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز ارتحال امام خمینی و با بیان اینکه برای امام راحل تنها خدا مطرح بود، افزود: امام بسیار بر حفظ مسائل مربوط به دین حساس بودند و بر رعایت آن تاکید داشتند.

رئیس سازمان اوقاف تاکید کرد: امام خمینی (ره) انقلابی به پا کردند که همه جهان اکنون آثار این انقلاب را می‌بینند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی افزود: امام راحل با تکیه بر قدرت خدا شاگردانی چون حاج قاسم سلیمانی را تربیت کردند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در سخنان خود مطرح می‌کنند که تربیت شده مکتب امام راحل هستند.

وی با اشاره به امام خمینی (ره) قدرت معنوی به جامعه بشری داد، تصریح کرد: ایشان پیش‌بینی کردند که بلوک شرق فرو می‌پاشد؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اکنون می‌گویند بلوک غرب فرو می‌پاشد و اکنون می‌بینیم بلوک غرب هم در حال فروپاشی است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه تمام پیام‌های امام خمینی (ره) اشاره به خدا و دید موحدانه دارد، ادامه داد: امروز اسلام یک طرف دعوای کل جهان است، به عبارتی دعوای انسان محور و خدا محور است و این نشان‌دهنده این است که امام پرچم خدا محوری را برافراشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی خطاب به خادمان و هیئت امنا بقاع متبرکه گفت: شما خادمان برای حقوق خدمت نمی‌کنید، بلکه هدف از این خدمت محبت به اهل‌بیت (ع) و خاندان آنان است و امیدوار به شفاعت آنان هستید.

وی با بیان اینکه در ایران ۸ هزار بقعه متبرکه داریم، افزود: باعث افتخار است که این سرزمین مورد اطمینان اولیای دین بوده است.

رئیس سازمان اوقاف با تشکر از خادمان مبنی بر کار کردن آنان در حوزه اجتماعی، تاکید کرد: اصولا دین‌دار شدن مردم به حوزه اجتماعی مربوط می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی گفت: هر کجا که امامزاده‌ای مدفون است، آسیب‌های آن منطقه باید شناسایی و برطرف شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۳۰ نقطه آسیب‌زا در کشور داریم، تصریح کرد: در ۵۰۰ نقطه آن امامزاده‌ها وجود دارند و ما از طریق همین امامزاده‌ها می‌توانیم آسیب‌زدایی کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بحث خدمات اجتماعی از ضروریات غیر قابل انکار است، تاکید کرد: خیرین در این زمینه باید ورود پیدا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی با تاکید بر برپایی مناسک در بقاع متبرکه، افزود: باید در بقاع متبرکه نماز جماعت به وقت و صدای زیبای اذان پخش شود.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بقاع متبرکه قطب فرهنگی در کشور هستند، خاطرنشان کرد: این قطب فرهنگی و اجتماعی بودن را باید در منطقه اثبات کنیم.

رئیس سازمان اوقاف در پایان یادآور شد: برای توسعه رقبات امام زاده‌ها و به عبارتی وقفیات جدید، شما هیئت امنا تلاش کنید و وقف مشارکتی برای امام‌زادگان ایجاد کنید.

→ خواندن مطلب قبلی

گسترش فرهنگ «وقف» در جامعه با تبیین آیات قرآن

خواندن مطلب بعدی ←

راه‌اندازی شوراهای خیریه با استفاده از ظرفیت‌های مردمی در سراسر کشور

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + 19 =