«وقف» بهترین راهکار برای ایجاد درآمد پایدار است

نماینده ولی فقیه در مازندران وقف را بهترین راهکار برای ایجاد درآمد پایدار در امور خیریه کشور دانست.

به گزارش رسامدیا، جلسه احیای موقوفات حوزه‌های علمیه مازندران با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد.

آیت‌الله محمدی لائینی؛ نماینده ولی فقیه در مازندران در این جلسه با بیان اینکه «وقف» بهترین راهکار برای درآمد پایدار در امور خیریه کشور است، اظهار کرد: ترویج فرهنگ وقف، احیای موقوفات موجود و تشویق مردم به پرداخت حق و حقوق موقوفات می‌تواند در برطرف کردن بسیاری از مشکلات جامعه و اجرای امینانه نیت واقف اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه سیاست علما و مراجع تقلید این است تا حوزه‌های علمیه مردمی اداره شوند و از بودجه‌های حکومتی استفاده چندانی نکنند، افزود: وقف می‌تواند درآمد پایدار را برای حوزه‌های علمیه ایجاد کند و باید از این ظرفیت به‌خوبی بهره‌گیری کرد که در این راستا روحانیون باید تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در بخش کمک به حوزه‌های علمیه از هیچ کوششی دریغ نکرده و هرچه در توان داشته پای کار آمده است، تصریح کرد: بر اساس گزارش‌ها بسیاری از موقوفات حوزه‌های علمیه در مازندران هنوز احیاء نشده‌اند که با کمک همه نهادها موقوفات حوزه‌های علمیه باید احیاء شوند چون احیای آن‌ها برای اوقاف به تنهایی مقدور نیست و همه سازمان‌ها و نهادها باید پای کار باشند.

 

→ خواندن مطلب قبلی

حضور خادمین بقاع متبرکه در کنار رزمندگان جبهه سلامت برای مبارزه با کرونا

خواندن مطلب بعدی ←

استفاده از بقاع متبرکه کرمانشاه برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × چهار =