آشنایی با مقررات وقف در کتاب «وقف از دیدگاه حقوق و قوانین»

«وقف از دیدگاه حقوق و قوانین» از آثار بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی است که در راستای ترویج وقف و آشنایی با حقوق و قوانین مربوط به آن منتشر شده است.

به گزارش رسامدیا، «وقف از دیدگاه حقوق و قوانین»، یکی از 12 اثری است که توسط بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی و برای گروه‌های مختلف از جمله اساتید دانشگاه، متصدیان امر قضا، دانشجویان و طلاب، ادارات اوقاف، متصدیان موقوفات و منتفعان وقف منتشر شده است.

این کتاب تالیف محمد امینیان مدرس و در سه فصل ماهیت وقف، اداره وقف و پایان وقف است که در آن به مباحثی چون تعریف وقف، ارکان وقف، واقف، موقوف علیه، مال وقف، متولی، امین ، ناظر، تقسیم مال موقوفه، مراجع رسیدگی و قوانین و مقررات مختلف وقف می پردازد.

در این کتاب از کلیه مقررات و قوانین، آئین نامه‌ها، تصویب نامه‌ها، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و آرای وحدت رویه دیوان علی کشور و دیوان عدالت اداری بهره گیری شده و نظرات شورای نگهبان، فقهای امامیه و فتاوی آیات عظام و عقاید حقوقدانان و فقهای عامه نیز در آن بررسی شده است.

«قف از دیدگاه حقوق و قوانین» در عین اختصار، جامع بوده و برای تمام سطوح و به ویژه به عنوان معین جهت درس حقوق مدنی 2 دانشجویان دانشکده‌های حقوق استفاده می‌شود.

→ خواندن مطلب قبلی

«مأخذشناسی وقف»؛ جامع‌ترین کتاب در موضوع وقف

خواندن مطلب بعدی ←

معرفی بنیانگذار «نوبل ایرانی» در مستند «صفر و بی نهایت»

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار + هشت =