استقرار شرکت‌های دانش بنیان در موقوفه باغ عقیق کرج

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن بازدید از پروژه‌های مختلف این سازمان در استان البرز از استقرار شرکت‌های دانش بنیان در موقوفه باغ عقیق خبر داد و گفت: تولید دانش بومی و محصولات موردنیاز کشور در دستور کار سازمان اوقاف است.

به گزارش رسامدیا، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به ظرفیت مجموعه باغ عقیق و متراژ حدودی ۱۳ هکتار از این مجموعه که به شرکت‌های دانش بنیان تخصیص یافته است، ادامه داد: در حال حاضر دو شرکت در این مجموعه متمرکز شده اما حداقل پنج تا هفت شرکت می‌توانند فعال شوند.بدون شک این اقدام نقش به سزایی در اشتغالزایی و توسعه فناوری در خواهد داشت.

خاموشی با تاکید بر اینکه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در باغ عقیق موجب تولید مضاعف خواهد شد، بیان کرد: حضور این مجموعه‌ها باعث انتفاع اقتصادی، تولید دانش بومی و محصولات مورد نیاز کشور در شرایط تحریم خواهد شد.

خاموشی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب پیرامون بومی‌سازی افزود: نیازهای کشور را باید در داخل تامین کنیم و این مهم با تخصیص سرمایه در بخش تولید میسر می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت حمایت وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در موقوفه باغ عقیق کرج بیان کرد: با این حمایت‌ها انواع بارگزاری‌ها صورت می‌گیرد و به یقین سال بعد پربارتر می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه  در خصوص تکلیف موقوفه حاجی ترخانی در گلشهر کرج و زمین‌هایی که به مردم در این مورد فروخته شده است، گفت: زمین‌های مورد نظر در گلشهر کرج اکنون به سازمان اوقاف وکالت داده شده و در این زمینه ما مذاکراتی با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) داریم تا مشکلات مربوطه مرتفع شود.

خاموشی با بیان اینکه البرز نقطه مواصلاتی ۱۵ استان کشور است، بیان کرد: نیاتی مانند رسیدگی به وضعیت ایتام و یا رفع مسائل فرهنگی و اجتماعی در موقوفات این استان از جمله موقوفه مرحوم لیستر(باغ عقیق کرج) مدنظر است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: اکنون در زمینه الکترونیک فعالیت‌هایی در باغ عقیق داریم، در ادامه فعالیت‌هایی از جمله مخابراتی نیز مستقر خواهد شد.

دکتر خاموشی همچنین یادآور شد: در کنار بحث تجاری‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان مسقر در باغ عقیق تاسیس ساختمانی برای انجام مذاکرات علمی این مجموعه و ارائه مقالات توسط آنها نیز در دستور کار است.

→ خواندن مطلب قبلی

اشتغالزایی اوقاف برای 100 خانواده اهوازی

خواندن مطلب بعدی ←

رفع موانع تثبیت مالکیت موقوفات با تعامل گسترده سازمان‌های اوقاف و ثبت اسناد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 4 =