اجرای طرح «آشتی با دانش» به کمک خیران

مديرعامل مؤسسه خيريه دارالاكرام با اشاره به اجرای طرح آشتی با دانش از انتخاب استان كرمان به عنوان استان پيشرو در اجرای اين طرح خبر داد و گفت: این طرح طی فاز اول در قالب ۳۵ مدرسه در هفت شهر استان كرمان اجرا می‌شود. در فاز دوم تعداد مدارس به ۷۰ واحد و در فاز سوم به ۱۰۰ واحد افزايش پيدا خواهد كرد.

به گزارش رسامدیا، مصطفی ميراحمدی‌زاده، مديرعامل مؤسسه خيريه دارالاكرام با اشاره به اينكه در بسياری از مناطق كشور شاهد نبود امكانات لازم برای آموزش به كودكان واجب‌التعليم هستيم، به نقش خیریه‌ها و مؤسسات مردم‌نهاد در جبران اين كمبود اشاره كرد و گفت: يكی از رويكردهای وزارت آموزش و پرورش استفاده از ظرفيت خيران و مؤسسات مردم‌نهاد بومی و محلی برای جبران اين كمبودهاست و مؤسسه خيريه دارالاكرام در قالب تفاهم‌نامه‌ای با اين وزارتخانه تلاش كرده است نقش و مسئوليت اجتماعی خود را برای كمک به بازگرداندن دانش‌آموزان بازمانده از تحصيل به چرخه آموزش ايفا كند.

وی با اشاره به اجرای طرح آشتی با دانش از انتخاب استان كرمان به عنوان استان پيشرو در اجرای اين طرح خبر داد و گفت: بسياری از خانواده‌های ساكن در استان يک ميليون نفری كرمان در بخش كشاورزی شاغل هستند كه به دليل خشكسالی‌های چند سال گذشته، مشكلات جدی در تأمین معيشت خود پيدا کرده‌اند. اين خانواده‌ها اولويت اول خود را تأمین معاش می‌دانند و تحصيل فرزندان آن‌ها در اولويت برنامه‌هایشان نيست.

مديرعامل مؤسسه دارالاكرام، تصریح كرد: هدف از برنامه‌های پيش‌بينی شده در طرح آبا استفاده از فناوری‌های نوين و ارائه خدمات آموزشی از راه دور برای ارائه آموزش به كودكان جامعه است كه طی فاز اول در قالب ۳۵ مدرسه در هفت شهر استان كرمان اجرا می‌شود. در فاز دوم تعداد مدارس به ۷۰ واحد و در فاز سوم به ۱۰۰ واحد افزايش پيدا خواهد كرد.

وی با اشاره به اينكه تعهداتی برای آموزش و پرورش و مؤسسه خيريه دارالاكرام در اجرای اين پروژه پيش‌بينی شده است، گفت: وزارت آموزش و پرورش متعهد شده است تا با كمک خيران مدرسه‌ساز و برقراری ارتباط ميان اين تشكل و خيران منطقه‌ای زمينه‌سازی لازم را برای تأمین نيازهايی كه دانش‌آموزان مشمول اين طرح در آینده به آن نياز دارند تأمین كند.

به گفته احمدی‌زاده، وزارت آموزش و پرورش تعهد مالی در اجرای پروژه ندارد و همه نيازهای واحدهای آموزشی شامل تجهيز کلاس‌ها به سیستم‌های آنلاين ارتباطی، رايانه برای تسهيلگر و مربی آموزشی، لوازم‌التحرير مورد نياز دانش‌آموز، پرداخت حقوق براساس قانون كار به مربی و تأمین هزینه‌های تحصيلی دانش‌آموزان به شكل بورسيه از سوی مؤسسه خيريه تأمین می‌شود.

مديرعامل مؤسسه دارالاكرام با تأكيد بر اينكه مربيان و معلمانی كه مسئوليت مديريت آموزش به كودكان را بر عهده دارند از سوی وزارت آموزش و پرورش تأیید صلاحيت می‌شوند، تصریح كرد: دانش‌آموزان در طول سال تحصيلی در آزمون‌هایی كه مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش است، شركت كرده و در پايان سال تحصيلی در قالب امتحان نهايی، كارنامه آموزشی خود را دريافت می‌کنند.

به گفته احمدی‌زاده، برای ايجاد زيرساخت‌های ارتباط آنلاين با مدارس طرح آبا، رایزنی‌هایی با وزارت ارتباطات انجام شده است. وزير ارتباطات وعده داده است نيازهای ارتباطی اين مراكز را در استان كرمان در کوتاه‌ترین زمان برطرف كند اما تا زمان برطرف شدن اشكالات، آموزش‌ها به شكل آفلاين در اختيار دانش‌آموز و مربی قرار می‌گيرد تا خللی در روند آموزش دانش‌آموز ايجاد نشود.

یادآوری می‌شود، مؤسسه خيريه دارالاكرام ۲۰ سال سابقه فعاليت در حوزه آموزش و تحصيل كودكان در مناطق محروم دارد.

→ خواندن مطلب قبلی

اتمام عملیات راه‌اندازی ۸ نیروگاه انرژی خورشیدی در بقاع متبرکه کرمانشاه

خواندن مطلب بعدی ←

اجرای طرح «نشاط معنوی» به‌صورت مجازی با استفاده از ظرفیت مبلغین

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 13 =