مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف خبر داد:
ایجاد زمینه کار و درآمد برای کارآموزان با استفاده از ظرفیت خیرین

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف از ایجاد زمینه کار و درآمد برای کارآموزان با استفاده از ظرفیت خیرین و بقاع متبرکه در قالب طرح «شمیم خدمت» خبر داد.

به گزارش رسامدیا، رضا معممی‌مقدم، مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، هدف مهم اجرای طرح «شمیم خدمت» را ایجاد اشتغال پایدار عنوان کرد و گفت: در این طرح سه گام مهم و اساسی مد نظر بوده است. در گام نخست با بهره گیری از تجربیات کارآفرینان موفق و تعامل با سازمان ها، نهادها، موسسات و گروه هایی که در زمینه آموزش حرفه و صنعت عملکرد مناسب و قابل قبولی دارند، به آموزش متقاضیان کار پرداخته می شود. در گام دوم تلاش می شود با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و موقوفات مرتبط و همچنین استفاده از ظرفیت خیرین، زمینه کار و درآمد برای کارآموزان مهیا شود. در گام سوم نیز تلاش می شود با راه اندازی بازارچه های خیریه و فروشگاه های ویژه، محصولات تولید شده توسط جامعه هدف در معرض فروش قرار گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف یادآور شد: در خصوص آموزش، محدودیتی بین خواهران و برادران و همچنین گروه های سنی وجود ندارد و هر کسی که توان یادگیری و استفاده از آموزش ها را داشته باشد می تواند در کلاس های آموزشی که توسط اساتید مجرب و خبره در بقاع متبرکه برگزار می شود شرکت کند.
وی تصریح کرد: نوع آموزش نیز بستگی به منطقه پیرامونی بقعه و همچنین توانایی و ظرفیت کارآموزان دارد و مشاغل مختلفی از جمله، فرشبافی، صنایع دستی، پرورش گیاهان دارویی و… در دستور کار قرار دارد.

معممی مقدم با اشاره به نقش اجتماعی بقاع متبرکه افزود: بقاع متبرکه از دیرباز ملجاء بی پناهان بوده و در این طرح تلاش می شود تا با اجرای مناسب دستورالعمل ابلاغی شمیم خدمت، به خانواده های کم برخوردار توجه ویژه ای صورت گیرد و در مسیر کاریابی و اشتغال آنان قدمی برداشته شود. در این راستا، مراکز افق با تعامل با صاحبان مشاغل، کارگاه ها و کارخانه ها، به شناسایی فرصت های شغلی و معرفی نیروهای مستعد پیرامون بقاع متبرکه به این اماکن  پرداخته و به بیانی شیواتر می توان گفت که بنگاه کاریابی یکی از بندهای این دستورالعمل است.

→ خواندن مطلب قبلی

تجاری‌سازی طرح‌های تولیدی با حمایت از گروه‌های دانش‎بنیان

خواندن مطلب بعدی ←

اشتغال روزانه یک هزار و پانصد نفر در بزرگترین باغ موقوفه کشور

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + ده =