توزیع ۴۰ هزار بسته حمایتی بین دانش‌آموزان نیازمند کشور

در اجرای مرحله اول هشتمین دوره طرح حمایتی «مهر تحصیلی»، ۴۰ هزار بسته شامل نوشت‌افزار، کیف، کفش و لباس بین دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار کشور توزیع می‌شود.

به گزارش رسامدیا، بسته‌های مهر تحصیلی تا قبل از شهریورماه امسال از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در اختیار دانش آموزان کم برخوردار و نیازمند کشور قرار می‌گیرد.

یکی از مهمترین ویژگی‌های این طرح استفاده از کالاهای ایرانی در تهیه بسته‌های مهر تحصیلی است. در اجرای طرح مهر تحصیلی امسال یک میلیون قلم کالا در ۴۰ هزار بسته هدفگذاری شده است که بین دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی هدف توزیع خواهد شد.

همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه برای نخستین بار درصدد است تا در ۴۰۰ بقعه متبرکه سراسر کشور نمایشگاه عرضه تولیدات و محصولات مهر تحصیلی را راه اندازی کند.در این نمایشگاه تولیدات مدرسه ای و نوشت افزاری کارخانجات در این نمایشگاه ها با تخفیف به فروش می رسد بدون اینکه اوقاف انتفاعی از آن ببرد ضمن اینکه بسته های مهر تحصیلی با حفظ کرامت دانش آموزان کم برخوردار در این نمایشگاه ها ارایه می شود.

اجرای فاز دوم طرح «مهر تحصیلی» تا نیمه شهریورماه

فاز دوم این طرح نیز تا نیمه شهریور ماه اجرا خواهد شد. ۱۲۴۷ موقوفه مرتبط با این موضوع در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد ۵۵۳ موقوفه دارای درآمد هستند و ۱۵۳۹ نیت مرتبط با مهر تحصیلی وجود دارد.

مطابق وقف نامه های مرتبط با حمایت های تحصیلی از دانش آموزان کم برخوردار برای آنان لوازم التحریر، کیف،‌ کفش و لباس تهیه می شود.  سال گذشته ۳۰ هزار بسته تامین شد که امسال علی رغم اینکه منابع مالی اوقاف کمتر شده است این طرح با ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته در قالب تهیه و توزیع ۴۰ هزار بسته مهر تحصیلی اجرا می شود.

یادآور می شود، دانش آموزان از طریق معرفی نامه هایی که از سوی ادارات آموزش و پرورش، کمیته امداد، بهزیستی و متولیان موقوفات به مراکز افق اوقاف که مراکز اجتماعی فرهنگی در بقاع متبرکه هستند، ‌شناسایی می شوند. هزینه تهیه این بسته ها ۵۰ درصد از محل موقوفات مرتبط و ۵۰ درصد از سوی خیرین نیک اندیش تامین شده است.

→ خواندن مطلب قبلی

مجتمع فرهنگی ـ مذهبی امام رضا(ع) در یزد ساخته می‌شود

خواندن مطلب بعدی ←

تجاری‌سازی طرح‌های تولیدی با حمایت از گروه‌های دانش‎بنیان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − نه =