مسابقات قرآن به عنوان گفتمان و دیپلماسی قرآنی مورد توجه قرار گیرد

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر افزایش تعداد کشورهایی که می‌خواهند در مسابقات قرآن شرکت کنند، گفت: مسابقات قرآن باید به عنوان رسانه قرآنی، گفتمان قرآنی و دیپلماسی قرآنی موردتوجه قرار گیرد.

به گزارش رسامدیا، نصرالله پژمان‌فر، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ظرفیتهای قرآنی که درکشورتربیت شده اند امروز توانسته اند به درجه ای از توانمندی برسند که رویداد بین المللی را در حوزه علوم قرآنی در کشور رقم بزنند متاسفانه گاهی این توانمندی ها مورد بی توجهی قرار می گیرد و نتیجه اش این می شود که نمی توانیم از ظرفیت های موجود بهره مند شویم و اعتمادبه نفس وخودباوری درجامعه شکل نمی گیرد در حالیکه با ظرفیت های موجود می‌توانیم در اوج توانمندی درعرصه های مختلف باشیم مثل توانمندی در مباحث قرآنی اما متأسفانه این توانمندی ها نه در داخل نه در خارج از کشور بروز و ظهور نمی یابد.

وی اظهار کرد: بهره مندی از توانمندی ها و ظرفیت های قرآنی کشور در ایجاد انگیزه و گرایش جوانان به سمت فعالیت های قرآنی بسیار موثراست مهم این است که این توانمندی ها به شکل مناسبی به کار گرفته شوند و از ظرفیتهای موجود داخل کشور برای ایجاد انگیزه در جوانان با استعداد کشور بهره مند شویم و اگر انگیزه های دینی و قرآنی در جواَنان تقویت شود، می‌تونیم به آینده کشور امیدوار باشیم.

پژمان‌فر عنوان کرد: مسابقات قرآن قطعاً تأثیر آموزشی زیادی دارد، از این رو حمایت از توسعه و گسترش این رویداد، حمایت از ایجاد و افزایش آموزه‌های قرآنی در خانواده‌هاست و برای اینکه مسابقات تأثیرگذاری لازم را داشته باشد باید از نظر محتوایی پیشرفت کند درواقع تأثیر آموزشی، از نقاط قوت مسابقات قرآن به شمار می آید. همچنین می توان در کنار برگزاری مسابقات قرآن برای متسابقین دوره های آموزشی کوتاه مدت برگزار کرد.

وی بیان کرد: نکته مهم در مسابقات قرآن این است که باید بتوانیم در کنار این رویداد بزرگ قرآنی، ظرفیت‌های موجود در این عرصه را نشان دهیم و انگیزه لازم را برای حضور جوانان در مسابقات فراهم کنیم تا بتوانند به این موضوع ورود جدی داشته باشند وتوانمندی های خود را نشان دهند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر افزایش تعداد کشورهایی که می‌خواهند در این مسابقات شرکت کنند، گفت: مسابقات قرآن باید به عنوان رسانه قرآنی، گفتمان قرآنی و دیپلماسی قرآنی موردتوجه قرار گیرد و باید کاری کنیم که شرکت‌کنندگان خود متقاضی شرکت در این مسابقات باشند.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در این زمینه وظیفه دارد که اعتبارات لازم را پیشبینی کند. اگر در این خصوص دقت نظر و هزینه کافی را نداشته باشیم به اهدافی که ترسیم کرده‌ایم به‌راحتی دست نخواهیم یافت.

→ خواندن مطلب قبلی

افتتاح نیروگاه برق خورشیدی موقوفه کرمان،نمونه‌ای از قطع وابستگی کشور به نفت است

خواندن مطلب بعدی ←

قضات، دانشجویان و محققان مسائل جدید را در حوزه وقف بررسی کنند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × پنج =