معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف خوزستان:
نیازمند راه اندازی مرکز تخصصی حفظ قرآن در خوزستان هستیم

حجت‌الاسلام فائزی با اشاره به اینکه خوزستان با داشتن ظرفیت‌های قرآنی بسیار اما از داشتن یک مرکز و مدرسه حفظ قرآن محروم است گفت: در تلاش برای راه‌اندازی یک مرکز تخصصی حفظ قرآن در این استان هستیم.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام فائز فائزی، رئیس اداره قرآن اوقاف خوزستان با بیان اینکه استان خوزستان با توجه وضعیت محیطی و قومی که دارد نیازمند انجام کارهای فرهنگی بسیاری است اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که حتی در سراسر کشور وجود دارد موازی‌کاری مجموعه‌های فرهنگی است.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به اینکه لازم است فعالیت‌های فرهنگی زیرنظر یک مدیر واحد هدایت شود تا تاثیرگذاری این فعالیت‌ها بیشتر شود افزود: ایجاد یک شورای فرهنگی با حضور و عضویت نظریه‌پردازان فرهنگی ضروری است.
وی با بیان اینکه در اوقاف امتیازهایی وجود دارد که در سایر مجموعه‌های فرهنگی نیست اضافه کرد: بقاع فرهنگی ملجبا عموم مردم هستند، به این دلیل که قشر مخصوصی به آنجا مراجعه نمی‌کند، همیشه شاهد آن هستیم حتی برخی افرادی که دارای ناهنجاری اجتماعی هستند به بقاع متبرکه مراجعه می‌کنند.
حجت‌الاسلام فائزی با اشاره به اینکه مخاطبان بقاع متبرکه همه اقشار مختلف جامعه هستند تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «بقاع متبرکه باید تبدیل به قطب فرهنگی شوند»، بنابراین با تمرکز بر فعالیت‌های بقاع و از درآمد حاصل از آنها اقدامات مختلفی انجام داد.
وی ابراز کرد: به‌دنبال آن بودیم که حرم علی بن مهزیار را در بازآفرینی شهری بیاوریم و از آن به‌عنوان یک المان شهری تعریف شود، تعریف علی بن مهزیار به‌عنوان یک المان شهری باعث تمرکز بیشتر فعالیت‌های فرهنگی در جامعه می‌شود، زیرا این حرم متعلق به هیچ حزب، گروه و قومیت خاصی نیست.
حجت الاسلام فائزی بیان کرد: خوزستان تنها استانی است که نفت، گاز، منابع عظیم کشاورزی، دامداری و مناطق چهارفصل و مجموع ذخایر اقتصادی و معنوی را داراست بنابراین لازم است در برنامهریزی فرهنگی بازنگری کلی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه در شورای فرهنگ عمومی به موضوعات کلان توجه نمی‌شود و همین امر سبب شده که ضمانت اجرایی برای مصوبات آن وجود نداشته باشد اذعان داشت: امروزه شاهد هستیم که گروه‌های جهادی، مجموعه‌های فرهنگی و موسسه‌های اجتماعی و … هر کدام برنامه‌هایی اجرا می‌کنند که این جزیره‌ای عمل کردن نتایج تاثیرگذاری ندارد از این رو لازم است که یک مجموعه بزرگتر این فعالیت‌های را ساماندهی و در جهت مطلوب هدایت کند.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی بازوان فرهنگی جامعه هستند عنوان کرد: افراد در شورای فرهنگی نباید سلیقه‌ای عمل کنند و لازم است فعالیت‌های فرهنگی به صورت تخصصی کارشناسی و اجرا شوند.
وی به موضوع پیام‌رسان‌های داخلی اشاره کرد و ادامه داد: در موضوع فضای مجازی خوشبختانه تلاش‌های مختلفی صورت گرفته است، اما برای پهنای باند پیام‌رسانی‌های داخلی فکری نکردیم که باید این موضوع کارشناسی شود.
رئیس اداره قرآن اوقاف خوزستان با بیان اینکه مجموعه‌های ضدانقلاب در فضای مجازی به صورت مدرن و به‌روز در حال فعالیت هستند تاکید کرد: ما اگر خواهان آن هستیم که هدفمند عمل کنیم باید روی مشکلات تمرکز بیشتری داشته باشیم، با تهیه تیزرهای تبلیغاتی و نشر حداکثری و هدفمند آن می‌توان آموزه‌های فرهنگی را نشر داد هرچند که فضای مجازی چاقوی دولبه است.
وی با اشاره به اینکه در خوزستان یک مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم نداریم یاد آور شد: خوزستان با داشتن ظرفیت بسیار بالای قرآنی اما از چنین مرکزی محروم است، ما در تلاش هستیم تا هرچه سریع‌تر این مرکز تخصصی حفظ قرآن در استان خوزستان راه‌اندازی شود.

→ خواندن مطلب قبلی

بهره‌مندی دانش آموزان ۱۴۷ مدرسه استان سمنان از برکات وقف

خواندن مطلب بعدی ←

اختتامیه مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم در کرمانشاه+تصاویر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − چهار =