وقف آب در زنجان برای آبیاری زمین‌های کشاورزی

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: وقف آب برای آبادانی زمین‌های کشاورزی موقوفه در شهرک سایان زنجان ثبت شد.

به گزارش رسامدیا، نعمت احمدی، معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف استان زنجان از ثبت وقف آب برای آبیاری قطعات زمین‌های کشاورزی موقوفه در شهرک سایان توسط واقف خیراندیش، اسلام غلامی‌فرد خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان موقوفات با نیت امام حسین(ع) و عزاداری اهل‌بیت(ع) بیشترین نیات واقفان را تشکیل می‌دهد، یادآور شد: چندی پیش نیز سهام بورس به ارزش یک میلیارد ریال با نیت برگزاری مراسم تعزیه‌‌داری و جشن‌های اعیاد مرتبط با ائمه اطهار(ع) وقف شد.

احمدی اصلاح، بازنگری و به‌روزرسانی سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه را از وظایف معاونت حقوقی و ثبتی دانست و گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی دقیق به ساماندهی، بهسازی بقاع متبرکه، ارتقای بهره‌وری موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفان کمک می‌کند.

وی بیان کرد: ثبت وقف‌های جدید در تعامل با معاون فرهنگی و اجتماعی برای بهبود کارکردها و پاسخ به نیازهای جامعه در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در دستور کار قرار دارد و در سال جاری باید ۵۰ فقره وقف محقق شود.

احمدی به تعامل با مراجع قضایی برای احیای حقوق موقوفات و برگزاری کارگروه‌ها و نشست‌ها اشاره کرد و افزود: سنددار کردن ۱۵۰۰ فقره از موقوفات و رقبات آن‌ها و سنددار کردن ۳۵ مورد از بقاع متبرکه از برنامه‌های مهم این اداره است.

وی در پایان تصریح کرد: اجرای طرح شناسایی موقوفات مجهول، تبدیل اسناد مالکیت قدیمی به سند تک برگی جدید، اجرای طرح جمع‌آوری اسناد وقفی نزد اشخاص حقیقی و حقوقی و ثبت وقف‌های جدید و نیز تنظیم اسناد اجاره رقبات موقوفات و بقاع متبرکه از دیگر وظایف و برنامه‌های این بخش است.

→ خواندن مطلب قبلی

نگاهی به فعالیت مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن

خواندن مطلب بعدی ←

رقبات آموزشی احیا، بازسازی و ساماندهی می‌شوند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − سه =