وقف را به سمت موضوعات فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی سوق دهیم

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: اگر واقفین را به سمت وقف‌هایی با موضوعات فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی سوق دهیم، اینگونه شاهد وقف‌های جدیدی از سمت مردم هستیم و راحت‌تر می‌توانیم در موضوعات مختلف به مردم خدمت و کمک‌رسانی داشته باشیم.

به گزارش رسامدیا، مجتبی عبداللهی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران درباره سیاست‌های جدید اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران و در مورد ایجاد وقف‌های جدید اظهار کرد: تمام حرکت سازمان بر این است که بتوانیم اطلاع رسانی و آگاهی دقیقی در رابطه با وقف برای مردم داشته باشیم و مردم بدانند که «وقف» یک موضوع ابدی است که می‌تواند همواره برای آنها خیر و برکت مداوم داشته باشد.

وی افزود: تلاش ما بر این است که مردم به سمت وقف‌هایی که مورد نیاز جامعه است، حرکت کنند و درصدد هستیم که مردم خود در این عرصه پیشنهاد دهنده باشند. در واقع با اطلاع رسانی و آموزش مردم درصدد هدایت وقف به سمت امور عامل المنفعه هستیم تا از این طریق بتوانیم به موضوعات فرهنگی و اجتماعی که در جامعه باید به آن پرداخته شود فعالیت کنیم.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: با وقف است که می‌توانیم به موضوعات اجتماعی، فرهنگی اهتمام بیشتری داشته باشیم و درصدد هستیم با محرومیت زدایی، توانایی مردم را بالاتر برده و پس از آن نیز به سمت مباحث وقف و ترویج آن حرکت کنیم. اعتقاد بنده بر این است که اگر در مسیر محرومیت زدایی گام برداریم مردم راحت‌تر و بیشتر می‌توانند با وقف‌های جدید آشنا شوند.

عبداللهی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های جدید حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در موضوع «وقف» و خیریه‌ها ما در صدد هستیم که بتوانیم وقف را در مسائل اجتماعی و فرهنگی افزایش بیشتری بدهیم و بر این اساس شوراهای فرهنگی و اجتماعی را راه‌اندازی کرده‌ایم و در کنار این شوراها، شوراهای خیرین و معتمدین شهر و منطقه را نیز راه‌اندازی کرده‌ایم. از تمام افراد و خیرین در راستای موضوعات فرهنگی و اجتماعی دعوت می‌کنیم تا با همفکری و تعامل و همدلی بیشتر بتوانیم در موضوعات فرهنگی که نیاز جامعه امروز است، فعالیت کنیم.

وی در پایان یادآور شد: ما از شوراها خواسته‌ایم که در موضوعات فرهنگی و در بحث آسیب‌های اجتماعی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، فعالیت بیشتری داشته باشند. تلاش ما بر این است که در بخش آسیب‌های اجتماعی و موضوعاتی همچون طلاق، اعتیاد، ترویج و تشویق ازدواج آسان و … گام برداریم. ان‌شاء‌الله با همدلی و انسجامی که در بین سازمان و مردم به وجود می‌آید در آینده‌ای نزدیک شاهد اثرات خوب و ترویج «وقف» بیشتر در مناطق مختلف کشور باشیم تا بتوانیم در بحث‌های فرهنگی و اجتماعی نقش آفرینی کنیم.

→ خواندن مطلب قبلی

موقوفات حوزه‌های علمیه احیاء می‌شود

خواندن مطلب بعدی ←

حمایت اوقاف از سرمایه‌گذاران، خیران و واقفان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 6 =