سازمان اوقاف ۱۱۰ هزار سبد غذایی بین افراد نیازمند توزیع می‌کند

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف از اجرای طرح «تبرکات علوی» همزمان با دهه ولایت در سراسر کشور خبر داد و گفت: در آستانه عید غدیر، برنامه‌ریزی لازم برای تهیه و توزیع ۱۱۰ هزار سبد غذایی بین افراد کم برخوردار انجام شده است.

به گزارش رسامدیا، رضا معممی مقدم؛ مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های این سازمان با اشاره به اینکه تلاش برای رفع محرومیت ‌مستمندان، یکی از وظایف سازمان اوقاف است، اظهار کرد: در همین راستا طرح «تبرکات علوی» همزمان با دهه ولایت در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

وی افزود: این اداره کل با تعامل با اداره کل امور فرهنگی، اقدام به تهیه و ابلاغ مجموعه برنامه‌های «ولایت علوی» کرد که در آن، علاوه بر اقدامات فرهنگی، خدمات اجتماعی نیز، ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات شاخص پیشوای مومنان و صاحب غدیر، امام علی (علیه‌السلام)، رفع محرومیت و دستگیری از مستمندان بود، تاکید کرد: جامعه اسلامی باید در مسیر امام و پیشوای خود حرکت کند.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف تصریح کرد: بقاع متبرکه به‌عنوان پرچمدران فرهنگ و زمینه‌سازان جامعه اسلامی، برآنند تا با مهیا کردن زمینه همدلی و همراهی مومنین و خیرین، غبار فقر و محرومیت را از چهره مناطق پیرامونی خود بزدایند.

معممی مقدم با اشاره به فضیلت عهده‌دار شدن مخارج زندگی مومنین و مخصوصا نیازمندان در عید غدیر، گفت: در این برنامه با مشارکت خوب خیران، و محوریت مراکز افق بقاع متبرکه در سراسر کشور، برنامه‌ریزی لازم برای تهیه و توزیع ۱۱۰ هزار سبد غذایی بین افراد نیازمند و کم برخوردار انجام گرفته که با توجه به روحیه جهادی و همت بلند همکارانمان، امیدواریم همچون گذشته بیش از این میزان محقق شود.

وی با بیان اینکه در روز عید غدیر، اطعام موضوعیت داشته و از پاداش فراوانی برخوردار است، افزود: برنامه‌ریزی لازم برای طبخ غذای گرم و توزیع در مناطق حاشیه‌نشین و محروم استان‌ها انجام شده و ان‌شاءالله در روز عید غدیر، بتوانیم سفره‌ای درخور این عید بزرگ فراهم و نیازمندان که بندگان محبوب خدایند، بتوانند از این مائده آسمانی متنعم شوند.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف با اشاره به ارزش و فضیلت قربانی، یادآور شد: یکی از برنامه‌هایی که در ایام دهه ولایت در نظر گرفته شده، ذبح قربانی و توزیع گوشت آن بین نیازمندان با رعایت پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا از جمله عدم کشتار در ملاء عام و انجام آن در کشتارگاه‌های تعیین شده است که امیدواریم با مشارکت خیرین به خوبی اجرا شود؛ در این راستا خیرین می‌توانند به هر میزان که بخواهند از طریق شماره کارت‌های اعلامی مختص هر بقعه متبرکه در این امر خیر مشارکت کنند.

→ خواندن مطلب قبلی

پاسخ به ابهامات احکام وقف و انفال/ مقررات مرتبط باید در کنار هم بررسی شوند

خواندن مطلب بعدی ←

اهدای سبد کالا به خانواده‌های نیازمند از محل عوائد موقوفه «آقارستم»

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − هفت =