امسال باید به یک فرهیختگی و بالندگی نظام‌مند در عزاداری برسیم

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست هم‌اندیشی با مداحان و مسئولین هیئات شاخص با تاکید بر اینکه امسال باید به یک فرهیختگی و بالندگی نظام‌مند در عزاداری برسیم، گفت: سازمان اوقاف در همه ایام چه در ایام کرونا چه غیر از آن، هیئات مذهبی را تشویق و ترغیب می‌کند تا مجالس خود را در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار کنند.

به گزارش رسا مدیا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی؛ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست هم‌اندیشی با مداحان و مسئولین هیئات شاخص که در این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان اوقاف چه در ایام کرونا و چه در ایام دیگر، هیئات مذهبی را تشویق و ترغیب می‌کند تا مجالس خود را در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار کنند.

وی با بیان اینکه هویت دینی و ملی ما با امامزادگان و بقاع متبرکه گره خورده است، افزود: امامزادگان به نوعی محل هیئات مذهبی هستند.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به اینکه تاریخ نشان می‌دهد، ایرانیان محبت زیادی نسبت به اهل‌بیت دارند، گفت: انقلاب اسلامی نیز با محبت امام حسین (ع) عجین شده است.

خاموشی تصریح کرد: مکتب ایثار و شهادت و ایستادگی در برابر ظلم، محوری‌ترین پیام انقلاب اسلامی بوده است که این ایستادگی از مکتب امام حسین (ع) نشات گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه ساختار حکومت اسلامی بر اساس نظریه ولایت فقیه شکل گرفته است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند که در ایام محرم ستاد مقابله با کرونا هرچه گفتند، فصل‌الخطاب است؛ بنابراین تقاضا دارم وجهه حسینی جامعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه یابد.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به اینکه چیزی به‌عنوان هیئت سکولار وجود ندارد، تاکید کرد: امسال باید به یک فرهیختگی و بالندگی نظام‌مند در عزاداری برسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی خاطرنشان کرد: صحن‌های امامزادگان این شرایط را می‌توانند فراهم کنند که هیئات بزرگ، مجالس خود را در این اماکن برگزار کنند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمانده جبهه دفاع فرهنگی هستند، یادآور شد: مداحان اهل بیت (ع) باید در این مسیر قدم بردارند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خطاب به مداحان اهل بیت (ع) گفت: قدرت کلام و ضریب نفوذتان را برای اسلام و انقلاب در این مقطع زمانی خرج کنید.

خاموشی خاطرنشان کرد: هیئات مذهبی باید وجه ولایت پذیری را نشان دهند و با دفاع جانانه از فرمایشات مقام معظم رهبری، باعث تقویت انقلاب در این مسیر شوند.

→ خواندن مطلب قبلی

نشست هم‌اندیشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با مداحان شاخص برگزار شد

خواندن مطلب بعدی ←

جایزه‌ بنیاد البرز برخاسته از ایمان و انگیزه و موجب تقویت روحیه دانش‌پژوهی است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =