مساعدت سازمان اوقاف به ۲۵ هزار هیئت مذهبی با برپایی ۳۰۰ نمایشگاه شمیم حسینی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امسال اولویت اصلی برای برگزاری مراسم‌ محرم «حفظ سلامت جامعه» است، از مساعدت این سازمان به ۲۵ هزار هیئت مذهبی با برپایی ۳۰۰ نمایشگاه شمیم حسینی خبر داد.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام این خبر، گفت:  مدیریت توزیع عادلانه عواید نیات واقفین مرتبط درکلیه استانها، موجب بهره مندی از سفره اطعام ابا عبد الله الحسین(ع) در تمامی سطوح و اقشار مختلف جامعه شده و اجرای طرح مزبور از طریق مراکز افق باعث گسترش تکریم امامزادگان عظیم الشان و مساجد و هیئات مذهبی و تقویت پیوند بین آنها شده است.

وی ادامه داد: با آسیب شناسی فرآیند اجرا شده در سالیان گذشته، خلاء عدم استفاده از ظرفیت سایر سازمان ها از جمله سازمان تبلیغات اسلامی که مسئول هدایت و حمایت بر هیئات مذهبی است و از سویی سازگان اوقاف که مسئول اجرای نیات امینانه روضه و تعزیه سیدالشهدا محسوب می شود، مشهود بوده که در طرح “شمیم حسینی” این خلاء مرتفع و این طرح با همکاری کامل سازمان تبلیغات اسلامی و امور مساجد  سال گذشته برای اولین بار اجرایی شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد:این امر موجب ایجاد ساختارمندی بیشتر جریان مذهبی و تعظیم شعائر حسینی با رعایت اصل امانتداری در اجرای نیات مرتبط با سید الشهداء (ع)، با توجه به قیود مکان و زمان شده است.

وی افزود: در سال ۹۸بالغ بر ۱۵ هزار و ۲۳۰ هیات و مسجد به ارزش ۱۳ میلیارد تومان در ۲۰۱ بقعه که نمایشگاه شمیم حسینی برگزار شد مورد حمایت قرار گرفتند. ما جهت دهی به توزیع عدالت محور موقوفات را برای اولین بار با تدبیر ریاست سازمان اوقاف هدفگذاری کردیم و جغرافیای توزیع افزایش چشمگیری داشت  و امسال ۲۵ هزار هیات و مسجد به ارزش حدود ۵۰ میلیارد تومان را با برگزاری نمایشگاه شمیم حسینی در بیش از ۳۰۰ امام زاده توسط مراکز افق بقاع متبرکه با معرفی هیئات و مساجد توسط سازمان تبلیغات و امور مساجد حمایت خواهیم کرد .

وی یادآور شد: مسئولین هیئات باید با اخذ حواله ۵۰۰ تا یک میلیون تومانی  از سازمان تبلیغات اسلامی، اقلام خود را از نمایشگاه های شمیم حسینی که از ۲۰ مرداد تا ۲۸ مرداد در امامزاده های منتخب سراسر کشور بر پا می شود تهیه کنند البته این مساعدتها  بسیار ناچیز است وگرنه هزینه برگزاری مجالس مذهبی بسیار بسیار بیشتر از این عددهاست.

→ خواندن مطلب قبلی

وقف جدید در قم با نیت دارو و درمان به ثبت رسید

خواندن مطلب بعدی ←

درباره حاج حسین ملک، بزرگ‌ ترین واقف تاریخ ایران

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × چهار =