بانک اطلاعاتی موقوفات قابل سرمایه‌گذاری استان سمنان ایجاد شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سمنان گفت: اطلاعات موقوفات مستعد و دارای ظرفیت سرمایه‌گذاری استان در قالب یک نوع بانک اطلاعاتی گردآوری شده تا بتوانیم در جذب سرمایه‌گذار موفق عمل کنیم.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سمنان در نشستی با نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی به میزبانی دفتر وی ضمن بیان اینکه بانک اطلاعاتی موقوفات قابل سرمایه گذاری سمنان ایجاد شد، ابراز کرد: اطلاعات موقوفات مستعد و دارای ظرفیت سرمایه‌گذاری در قالب کتابچه سرمایه‌گذاری جمع‌آوری‌شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مزیت‌ها، ویژگی‌ها، معرفی موقوفه و… در این بانک اطلاعاتی گردآوری شده تا بتوانیم راحت‌تر سرمایه گذاران را به انجام سرمایه گذاری ترغیب کنیم، بیان کرد: موقوفات زیادی در گوشه و کنار شهرهای استان وجود دارد و به‌واسطه موقعیت خوبشان از ظرفیت مناسب برای سرمایه‌گذاری برخوردارند لذا باید این موقوفات معرفی شوند.

مدیرکل اوقاف استان سمنان درباره مزیت‌های جذب سرمایه گذار برای موقوفات، بیان داشت: سرمایه‌گذاری در این موقوفات منجر به افزایش بهره‌وری و بالا رفتن عوائد موقوفات به میزان قابل‌توجهی می‌شود هم اکنون نیز طرح‌های متعددی در حوزه سرمایه‌گذاری بر روی موقوفات استان در حال اجرا بوده و حتی تعدادی از آنها به بهره‌برداری رسیده است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی کوتاه ضمن بیان اینکه حمایت از سرمایه‌گذاری در موقوفات انجام می‌شود اما قبل از آن می‌بایست فهرست موقوفات مستعد سرمایه‌گذاری در شهرستان دامغان مشخص شود، گفت: در صورتی که اوقاف این اقدام را صورت دهد با سرمایه‌گذاران در این بخش مذاکره می‌کنیم.

علی اکبر علیزاده برمی عنوان کرد: بخش معنوی فعالیت اداره کل اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه و امامزادگان در شرایط کنونی قابل‌ستایش است و باید بیش‌ازپیش تلاش کنیم تا ابعاد معنوی زندگی مردم را تقویت کنیم.

→ خواندن مطلب قبلی

از سرمایه‌گذاری در موقوفات حمایت می‌کنم

خواندن مطلب بعدی ←

راه‌اندازی انجمن یاوران وقف یکی از راه‌های مؤثر تحقق وقف‌های جدید است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 1 =