ثبت وقف جدید با نیت حمایت از انرژی هسته‌ای در هرمزگان

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان از ثبت یک مورد وقف جدید با نیت کمک به پیشرفت هر چه بیشتر انرژی هسته در این استان خبر داد.

به گزارش رسامدیا، حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدیان، مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان اظهار داشت: یک قطعه زمین مسکونی به مساحت۱۸۹ متر مربع به همت واقف نیک‌اندیش “موسی احمدی” با نیت (کمک به مستمندان ، هزینه های مسجد و حسینیه ، روضه خوانی امام حسن امام حسین و امام رضا (علیهم ) و کمک به پیشرفت هر چه بیشتر انرژی هسته ای در کشورعزیزمان وقف شده است.

وی با بیان اینکه این وقف جهت کمک به پیشبرد انرژی هسته ای صورت گرفته است، گفت: این نخستین موقوفه با این نیت در استان است که انشاالله بتواند مشوق واقفین خیر اندیش در انجام و ثبت موقوفات جدید بخصوص متناسب با نیازهای روز جامعه باشد.

حجت الاسلام مهدیان با اشاره به اینکه رسانه ها نقش موثری در ترویج سنت حسنه وقت دارند، افزود: تبلیغ و اطلاع‌رسانی برای فرهنگ وقف در جامعه یک عنصر انکارناپذیر است و قلم‌زدن سخنرانی کردن و تبلیغ در عرصه فضای مجازی می‌تواند منجر به ترویج و توسعه بیش از پیش فرهنگ وقف شود.

وی با تاکید بر بیان خدمات و برکات فرهنگ وقف در جامعه از سوی رسانه‌ها افزود: خدمات و برکات فرهنگ وقف چه برای خود شخص و چه برای جامعه می بایست از سوی رسانه‌ها در جامعه تبلیغ شود.

مهدیان گفت: گره های بسیار بزرگی از سوی فرهنگ وقف در جامعه گشوده شده است و در همین استان هرمزگان نیز در عرصه های مختلفی فرهنگ وقف توانسته است کار گشای بسیاری از مشکلات باشد.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان با بیان اینکه نیاز روز جامعه باید مد نظر واقفین قرار گیرد و موقوفات به این سمت سوق داده شوند، گفت: جهت دهی واقفین وخیرین به سمت وقف های نوین یکی از مواردی است که می بایست رسانه‌ها در تبلیغ این عرصه تلاش کنند.

→ خواندن مطلب قبلی

تسهیل مشارکت خیران در طرح «مهر تحصیلی» + شماره حساب هر استان

خواندن مطلب بعدی ←

وقف جدید در قم با نیت دارو و درمان به ثبت رسید

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + شانزده =