نشست هم‌اندیشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با مداحان شاخص برگزار شد

در نشست هم‌اندیشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با مداحان و مسئولین هیئات شاخص، در خصوص چگونگی برگزاری مراسم عزاداری محرم ۹۹ بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش رسامدیا، نشست هم‌اندیشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با مداحان و مسئولین هیئات شاخص 26 مردادماه در این سازمان برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام غلامرضا عادل؛ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌های این سازمان برای محرم ۹۹ را تشریح کرد.

پس از صحبت‌های حجت‌الاسلام عادل، مداحان به بیان پیشنهادات خود در خصوص برگزاری مراسم‌ محرم ۹۹ پرداختند.

در ابتدا غلامرضا سازگار؛ پیرغلام و شاعر اهل بیت (ع) بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) تاکید کرد.

در ادامه این نشست، یدالله بهتاش؛ پیرغلام و مداح اهل بیت (ع) با تاکید بر تقویت روضه‌های خانگی، اظهار کرد: باید از طریق رسانه‌های جمعی برای مردم تبیین شود که این روضه‌ها چه اثرات مثبتی برای مردم دارد.

وی با بیان اینکه راه ابراز علاقه به سیدالشهدا (ع) فقط راه انداختن دسته عزاداری نیست، گفت: یکی از فرصت‌های محرم امسال، تقویت روضه‌های خانگی است.

در ادامه، سیدعلی سادات رضوی؛ مداح پیشکسوت اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب در برگزاری مراسم محرم برای ما حجت است، تصریح کرد: کرونا امتحانی برای ما بود که چگونه برای اهل بیت (ع) انجام وظیفه می‌کنیم.

در این ادامه این نشست، مصطفی خورسندی؛ رئیس کانون مداحان کشور با بیان اینکه در سازمان اوقاف اقامه عزا مطرح است، بر فضاسازی محیطی مبتنی با ایام محرم تاکید کرد.

وی گفت: در منطقه‌هایی که امامزاده و بقاع متبرکه‌ای وجود دارد، آن امامزاده متولی نصب پرچم و سیاهی محرم در آن منطقه شود.

پس از صحبت‌های رئیس کانون مداحان کشور، مرتضی طاهری؛ از مداحان پیشکسوت اهل بیت (ع) با تاکید بر احیای روضه‌های خانگی در این ایام، افزود: کم‌رنگ‌ شدن روضه‌های خانگی طی سال‌های اخیر، مضرات زیادی را به‌همراه داشته است.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مجالس عزاداری، تصریح کرد: سازمان اوقاف معمولا اماکنی را در اختیار دارد که با پروتکل‌های بهداشتی همخوانی دارد.

در ادامه، علی اکبر مداحی؛ مداح پیشکسوت اهل بیت (ع) با بیان اینکه ستادی برای حمایت از هیئت‌ها در ایام کرونا تشکیل نشده است، گفت: برخی هیئات مذهبی در این ایام موضع‌گیری منفی گرفته‌اند که نگران‌کننده است.

در ادامه این نشست، مداحان دیگری همچون جواد حیدری، محمدحسین پویانفر، حسین هوشیار و … نیز به ارائه پیشنهاد پرداختند.

→ خواندن مطلب قبلی

گزارش تصویری نشست خبری همایش ملی نخبگان پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز

خواندن مطلب بعدی ←

امسال باید به یک فرهیختگی و بالندگی نظام‌مند در عزاداری برسیم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 16 =