توزیع ۵ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال از محل موقوفات بین نیازمندان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: در مرحله نخست اجرای برنامه شمیم حسینی در سال جاری، ۵ هزار بسته کمک معیشتی با ارزش بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از محل موقوفات استان سمنان بین نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از کرونا توزیع می‌شود.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین اسماعیل تدینی در جلسه هماهنگی برگزاری طرح شمیم حسینی در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، اظهار کرد:
در راستای اجرای طرح شمیم حسینی نسبت به احصاء موقوفات مرتبط با تعزیه‌داری و اطعام، جهت پخت غذای گرم و توزیع در بین جامعه هدف اقدام شده است.
وی افزود: در مورد موقوفات دارای قید اطعام با شرط پخت غذای گرم، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت رعایت شرایط مقرر در وقفنامه همراه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی صورت گرفته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در حال حاضر توسط همکاران ما در ادارات اوقاف و امور خیریه سطح استان صورت گرفته، احصاء موقوفات مرتبط با تعزیه‌داری، جهت تهیه سبد غذایی است تا این سبدها در بین جامعه هدف توزیع شود.
وی با اشاره به این‌که در برخی از وقفنامه‌ها واقفین قید مکان آورده‌اند، عنوان کرد: در این موارد لازم است تا نسبت به بسته‌بندی سبد غذایی و یا طبخ غذای گرم در مکان مقرر در وقفنامه، اقدام و سپس نسبت به توزیع اقلام بین نیازمندان واجد شرایط اقدام شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین تدینی خاطرنشان کرد: در صورت فقدان فضای کافی جهت بسته‌بندی و یا طبخ غذا در موقوفات مقید به مکان، عملیات بسته‌بندی اقلام غذایی و طبخ و بسته‌بندی غذای گرم در مکان دیگری و با استفاده از سایر ظرفیت‌های موجود ازجمله بقاع متبرکه انجام می‌شود و ضرورت دارد توزیع بسته‌ها صرفاً در محیط پیرامون مکان قیدشده در وقفنامه انجام شود.

→ خواندن مطلب قبلی

گزارش تصویری نشست هم‌اندیشی با هیئت امنای بقاع متبرکه

خواندن مطلب بعدی ←

احیای سنت قدیمی در ایام محرم توسط سازمان اوقاف

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 5 =