قره‌شیخلو خبر داد:
اختصاص بخشی از اعتبار مسابقات برای تشکیل صندوق رفاه قرآنیان

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه غیر حضوری شدن مسابقات بین‌المللی قرآن، کاهش هزینه‌‌ها را به همراه خواهد داشت، گفت: از محل این صرفه‌جویی، صندوق رفاه قرآنیان را تشکیل خواهیم داد.

به گزارش رسامدیا، مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به جلسه اخیر شورای معین ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور ‌گفت: آخرین تصمیمات درباره تغییرات آئین‌نامه ستاد عالی مسابقات مطرح شد. تغییرات آئین‌نامه پس از مطرح شدن در صحن ستاد عالی و همچنین کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن کریم به تصویب نهایی می‌رسد.

دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور در پاسخ به سؤالی در مورد مهم‌ترین تغییرات آئین‌نامه ستاد اظهار کرد:‌ نسبت به آئین‌نامه اولیه، بسیار تغییر کرده است که شامل ادبیات و اجزای آن می‌شود. تلاش شده نوعی خلاصه‌گویی لحاظ شده و به‌روز باشد.

قره‌شیخلو بیان کرد: شورای معین و یکی از کمیته‌های ستاد یعنی کمیته بین‌الملل، با وجود تشکیل شدن آن، هیچ کدام در آئین‌نامه ابتدایی لحاظ نشده بود که در نسخه جدید آئین‌نامه به فعالیت آن اشاره شده است. درصددیم تا آئین‌نامه جدید، در جلسه آتی کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن به تصویب برسد.

وی افزود:‌ همچنین در جلسه اخیر شورای معین ستاد، درباره آخرین وضعیت مسابقات کشوری و بین‌المللی قرآن نیز مباحثی مطرح شد. زمان‌بندی برگزاری مسابقات در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا کمیته‌ها فعالیت جدی خود را آغاز کنند.

قره‌شیخلو تصریح کرد: در مورد ساماندهی داوران نیز بحث‌هایی مطرح شد. طرحی که برای این موضوع تدوین شده است برای بیش از ۱۳۰ نفر از اساتید و فعالان قرآنی کشور ارسال و نظرات نیز دریافت شده است. زمانی را به بررسی نظرات دریافتی اختصاص خواهیم داد تا مواردی که قابلیت لحاظ کردن دارند، اعمال کنیم. امیدواریم تا در جلسه آینده شورای معین نهایی شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه درصدد تشکیل صندوق رفاه برای قرآنیان است، گفت: با توجه به اینکه امسال مسابقات بین‌المللی غیر حضوری برگزار می‌شود و هزینه‌ها کاهش خواهد یافت،‌ از ریاست محترم سازمان درخواست کردیم با صدور مجوزی، بخشی از اعتبار مسابقات را برای تشکیل یک صندوق حمایتی اختصاص دهند.

قره‌شیخلو بر لزوم رسیدن به تعریفی از جامعه قرآنی برای تخصیص اعتبارات و عضویت در این صندوق رفاهی تأکید کرد و افزود:‌ در حال حاضر مشغول طراحی سازوکاری هستیم. امیدواریم حداکثر تا سه ماه آینده، این صندوق راه‌اندازی شود.

وی در پاسخ به این سؤال که صندوق مورد نظر برای تمامی جامعه قرآنی خواهد بود یا صرفاً مخاطبان سازمان اوقاف و مسابقات قرآن را در بر‌می‌گیرد، اظهار کرد:‌ مخاطبان مدنظر ما جامعه قرآنی نخبگانی خواهد بود. یعنی افرادی که بیشتر در مأموریت‌های سازمان اوقاف می‌گنجند. مؤسسات و تشکل‌های قرآنی دارای مسئول هستند و کارهای رفاهی آنها از آن طریق صورت می‌گیرد. این صندوق بیشتر برای افراد حقیقی شامل اساتید، پیشکسوتان، قاریان و حافظان قرآن کریم و افرادی که کمتر مورد حمایت تشکیلاتی بوده‌اند، خواهد بود.

قره‌شیخلو در پایان اظهار کرد: مذاکراتی خواهیم داشت تا مبلغی که سازمان اوقاف برای این کار اختصاص می‌دهد به همان اندازه هم از سوی بانک یا صندوق عامل، مبلغی تخصیص یابد تا کارها روال طبیعی خود را طی کند. این اعتبار برای حوادث غیر مترقبه و مواردی که ضروری باشد، تخصیص خواهد یافت.

→ خواندن مطلب قبلی

نیات واقفان بازمهندسی می شود/ 6 استان بیشترین همت را در زمینه وقف داشته‌اند

خواندن مطلب بعدی ←

واقفین به سمت وقف‌هایی برای احیای معارف امام سجاد(ع) هدایت شوند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =