ایجاد موقوفاتی برای کودکان

ایجاد موقوفاتی با نیت آموزش احکام و مسائل دینی به شیوه‌های جذاب به کودکان و نوجوانان، بیش از گذشته مورد توجه مسئولان در حوزه وقف قرار گرفته است.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اسماعیل تدینی، در دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان که در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان انجام شد، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا بیش از گذشته کودکان را با فرهنگ اهل‌بیت(ع) و سنت‌های نیکوی آنها مانند وقف آشنا کنیم.

وی افزود: یکی از اقدامات ما در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، مدیریت موقوفات و اجرای نیات واقفین خیراندیش این موقوفات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در ادامه با اشاره به اقبال خوب مردم به ایجاد موقوفات جدید تصریح کرد: تعداد زیادی از واقفین خیراندیش بر اساس نظر خود و برداشت باطنی خود اقدام به وقف اموال خود کرده و در برخی موارد از همکاران ما در مورد ایجاد موقوفات و نیازهای روز جامعه در وقف جدید نظرخواهی می‌کنند.

وی عنوان کرد: در صورت مراجعه افراد جهت ایجاد موقوفات جدید می‌توانیم در قالب مشاوره بحث نیازهای روز جامعه در حوزه‌های آموزشی کودکان و نوجوانان و حتی جوانان را به‌عنوان یکی از اولویت‌ها جهت ایجاد موقوفات جدید ارائه دهیم.

حجت‌الاسلام تدینی در ادامه بابیان اهمیت آموزش‌هایی که در دوران کودکی به افراد داده می‌شود، گفت: تأثیر آموزش‌های دوران کودکی افراد بر هیچ‌کس پوشیده نیست و به همین جهت کانون پرورش فکری کودکان می‌تواند نقش بسزایی در نهادینه کردن خیلی از مسائل ازجمله ایجاد موقوفات جدید در نسل‌های آینده داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ خیرخواهی بیش از گذشته در خانواده‌ها ورود کند و یکی از بهترین نمونه‌های خیرخواهی در دین اسلام وقف است.

→ خواندن مطلب قبلی

805نیت واقفان در موقوفات کشور ثبت شده است

خواندن مطلب بعدی ←

اجرای طرح مهر تحصیلی با اهدای تبلت به دانش‌آموزان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =