توزیع ۱۳هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توسط اوقاف چهار محال و بختیاری

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا مراسم عزاداری محرم و صفر تعطیل نمی‌شود ولی برنامه‌های تدارک دیده شده با محدودیت و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و در فضای باز برگزار خواهد شد.

به گزارش رسامدیا؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن امیری گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا مراسم عزاداری محرم و صفر تعطیل نمی‌شود ولی برنامه‌های تدارک دیده شده با محدودیت و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و در فضای باز برگزار خواهد شد، البته سعی می کنیم مراسم سخنرانی ها از طریق فضای مجازی و بدون حضور عزاداران در کنار بقاع منعکس شود.
مدیر کل اوقاف چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به نیات واقفین در راستای برگزاری مراسم اقامه عزای حسینی، اوقاف همواره برای محرم برنامه های خاص خود را با عناوین «بصیرت عاشورایی» و «شمیم حسینی» دارد با این تفاوت که امسال با توجه به شرایط بیماری حاکم بر کشور اجرای مراسمات به شکلی دیگر خواهد بود.
امیری با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تحت الشعاع قرار گرفتن مراسمات عزاداری ماه محرم، مطرح کرد: در خصوص بحث شیوع بیماری کرونا، اوقاف هم مانند دیگر ارگان ها تابع شیوه نامه های ستاد کشوری و استانی مبارزه با بیماری کرونا می باشد.
وی خاطرنشان کرد: بعلت اهمیت سلامتی مردم و جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، محرم امسال نذری و پذیرایی در بین عزاداران توزیع نخواهد شد و سعی داریم بسته های حمایتی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم توزیع کنیم.
وی با اشاره به ورود اداره اوقاف با تمام توان به بحث «کمک مؤمنانه و همدلی» که از سوی مقام معظم رهبری اعلام گردید، اظهار کرد: اداره کل اوقاف استان در بحث کمک مؤمنانه با همه توان ورود کرده و از ابتدای امسال قریب به ۱۳ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان و متضررین از بیماری کرونا توزیع نمود.
حجت الاسلام امیری تصریح کرد: کلیه ی بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان بصورت مکرر و شبانه روزی ضدعفونی خواهند شد و از ورود زائران و عزاداران بدون رعایت نکات بهداشتی ممانعت بعمل می آید.
لازم بذکر است نزدیک شدن به ضریح مقدس امامزادگان ممنوع بوده و فقط صحن اماکن متبرکه به روی مردم باز می باشد.

→ خواندن مطلب قبلی

پیام سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت فرا رسیدن محرم/ امامزاده‌ها آماده برگزاری مراسم عزاداری

خواندن مطلب بعدی ←

گزارش تصویری نشست هم‌اندیشی با هیئت امنای بقاع متبرکه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × پنج =