توزیع ۹۰ هزار بسته کمک مومنانه از محل عوائد موقوفات در مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برنامه‌ریزی برای توزیع ۹۰ هزار بسته معیشتی و غذای گرم در قالب کمک‌های مومنانه بین نیازمندان و عزاداران حسینی خبر داد و گفت: این بسته‌های معیشتی از محل عوائد موقوفات مازندران تهیه می‌شود.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در آیین توزیع بسته‌های معیشتی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلوگاه که در آستان مقدس امامزاده بی‌بی زینب(س) برگزار شد، اظهار کرد: امسال برنامه داریم ۹۰ هزار بسته کمک مومنانه و غذای گرم را از محل عوائد موقوفات مازندران تهیه و تا پایان ماه صفر بین نیازمندان و عزاداران حسینی استان توزیع کنیم.
وی با بیان اینکه ۷۴ درصد موقوفات مازندران برای امام حسین(ع) است، افزود: موقوفات استان از دو بخش متصرفی و غیرمتصرفی تشکیل می‎‌شود و امسال با مشارکت متولیان موقوفات در قالب کمک‌های مومنانه ۹۰ هزار بسته معیشتی و اقلام غذایی بین نیازمندان توزیع خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: یک بخش از بسته‌های معیشتی و غذای گرم توسط ادارات اوقاف و امور خیریه مازندران توزیع می‌شود و بخش دیگر توسط متولیان موقوفات در سطح استان توزیع خواهد شد که هردوی آنها از محل عواید موقوفات است.
این مسؤول با اشاره به اینکه امسال هنگام برگزاری مراسمات عزاداری بخاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نمی‌توانیم اطعام‌دهی داشته باشیم و یا غذای گرم توزیع کنیم، ادامه داد: غذای گرم در آشپزخانه‌هایی که اداره بهداشت آن را تایید کرده پخت و در بسته‌بندی‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی در آن رعایت شده به‌صورت بیرون‌بر در مقابل درب خانه‌ها به مردم و عزاداران حسینی تحویل داده می‌شود.
حیدری خاطرنشان کرد: بسته‌های معیشتی اوقاف و امور خیریه مازندران از محل عواید موقوفات استان تهیه و به‌عنوان تبرکات امام حسین(ع) در قالب کمک مومنانه بین عزاداران حسینی توزیع خواهد شد.
وی عنوان کرد: در شهرستان بابل روزانه ۵۰۰ بسته معیشتی و غذای گرم از محل موقوفات تهیه و بین عزاداران و نیازمندان توزیع خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه برخی از موقوفات مقید به مکان هستند و نمی‌شود در جای دیگر هزینه کرد و باید در همان روستا یا منطقه که واقف ذکر کرده است هزینه شود، خاطرنشان کرد: مجموعه اوقاف و امور خیریه این افتخار را دارد تا نوکر اهل بیت(ع) باشد.

→ خواندن مطلب قبلی

وقف در خدمت معیشت مردم خواهد بود/ اقدام جدی سازمان اوقاف برای ساخت مسکن موردنیاز محرومان

خواندن مطلب بعدی ←

قدردانی رئیس سازمان اوقاف از هیئات مذهبی و خدام امامزادگان به دلیل اجرای شایسته برنامه‌های عزاداری

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × یک =