حجت‌الاسلام شوزب شیری:
رویکرد اکثر موقوفات به تبیین جهاد و اقامه حق اختصاص دارد

مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: رویکرد دوسوم موقوفات، برای تبیین جهاد، اقامه حق و یاری امام معصوم و تبیین فرهنگ و سیره شهیدان اختصاص یافته است.

به گزارش رسامدیا، 15 سال بیشتر نداشت که وارد جبهه های جنگ و نبرد شد؛ 9 ماه همراه با همرزمانش در میدان جنگید و سرانجام جنگ به پایان رسید، اما جنگ برای او و همرزمانش تمام نشده بود و او چهارسال تمام در چند نقطه امنیتی کشور، مشغول حفاظت از وطن در برابر دموکرات ها و کوموله ها بود. مصاحبه ما را با حجت‌الاسلام شوزب شیری در خصوص دوران دفاع مقدس و نقش اوقاف در هشت سال دفاع مقدس را بخوانید.

حجت‌الاسلام شوزب شیری، مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به حال و هوای دفاع مقدس، گفت: 9 ماه در منطقه شمال غرب کردستان بودم و در عملیات مشکات حضور داشتم. جنگ که تمام شد، ستاد کل نیروهای مسلح چندین نقطه را به عنوان منطقه جنگی در دست داشتند و مراقب حفظ و کیان مردم بودند و من چهارسال در یکی از این مناطق بودم.

وی ادامه داد: منطقه ای که در آن حضور داشتم، در شمال غرب کشور معروف به جنگل های آلواتان که بسیار منطقه خطرناک بود. در این جنگل زندانی مخوف در اختیار کوموله ها و دموکرات ها قرار داشت که در آن زندان بسیاری از بسیجیان ما را به شهادت می رساندند.

این رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: جنگ ما تنها با نیروهای بعثی نبود، بلکه پس از جنگ مبارزاتی را با دموکرات ها و کوموله ها داشتیم.

وی با اشاره به اولین اعزامش به جبهه های جنگ و نبرد گفت: اولین اعزامم سال 66 از لشکر17 علی بن ابی طالب بود. سنی نداشتم و در آن زمان بسیار کوچک بودم، اما تکلیف را برخود دانستم و به میدان جنگ رفتم.

شیرین اظهار داشت: دوران دفاع مقدس یک گنیجنه بسیار عظیمی است که در درونش هزاران درس دنیا و آخرت، حقایق دنیوی و معنوی، شناخت راه و حقیقت و شناخت انسان های مهم نهفته است. جنگ باعث شد تا مرد از نامرد تشخیص و راه مؤمن فی سبیل الله بر عموم آشکار شود.

وی ادامه داد: گرامیداشت دوران دفاع مقدس یعنی تجلیل از زنان و مردانی که در جبهه ها و پشت جبهه ها خدمت کردند. همچنین پرده برداری از هزاران چهره مؤمنی که از مال و زندگی خود گذشتند و در این مسیر گام برداشتند.

این رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: دفاع مقدس در درونش گنجی دارد که می توانیم آن را به آیندگان معرفی کنیم. انسان هایی را که برای حفظ دین و سرزمین شان پا به میدان گذاشتند و بی تفاوت نبودند.

وی بیان کرد: پیش از رفتن به جبهه، چند سالی در بسیج منطقه فعال بودم؛ در آن دوران شاهد حال و هوای خاصی بودیم که مملو از ایثار و اخلاص بود. با ورود در آن حال و هوا منقلب می شدیم و تغییر می کردیم.

شیری اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس شاهد امدادهای غیبی بودیم. امدادهایی که در هر شرایطی شامل حال مان می شد. همان امدادهایی که سبب می‌شد تا رعب و وحشت از ما رزمندگان کنار برود ودر برابر دشمن با قدرت بایستیم.

وی بیان کرد: بر اساس امدادهای غیبی، گاهی با یک توپ جلوی هزاران آسیب دشمن را می‌گرفتیم. خدا در آن لحظه قدرتی به رزمندگان می داد که در میدان های مواجهه با دشمن پیروز می شدیم. در آن دوران خداوند همیشه همراه ما بود و با امدادهای غیبی مشکلات را حل می کردیم.

این رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: در ایام دفاع مقدس، رزمندگان در یک دست اسلحه و در دستی دیگر متوسل به دعا و کائنات تماشای این صحنه بودند که انسان ها برای خدا به میدان آمدند و طبیعتا زمین و زمان از این انسان ها فرمان می برد.

وی با اشاره به نقش موقوفات در ترویج فرهنگ ایثار گفت:  رویکرد دوسوم موقوفات، برای تبیین جهاد، اقامه حق و یاری امام معصوم و تبیین فرهنگ و سیره شهیدان است.

شیری ادامه داد: خدمات مسجد و خدمات موقوفات در قالب پادگان در اختیار نیروهای مسلح و نظامی قرار گرفته است؛ همچنین نباید از نیات خیرین در پشت جبهه ها در آن ایام غافل بود. برخی از موقوفات در اختیار نیروهای مسلح است و در راه ایثار و شهادت صرف می شود.

وی افزود: فرهنگ وقف و دفاع مقدس، دو فرهنگی است که در دل ایثار و از خودگذشتی به وجود آمده است. کسی که جان و مال خود را وقف می کند، هر دو در یک مسیر هستند.

این رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: در طول تاریخ انسان هایی پیدا شدند که مال و جان خود را وقف کردند؛ کسانی که پرچم وقف در دست شان بود و این راه را وقف کردند. در این مسیر شاهد جوانانی هستیم که از محل وقف درس خواندند و آینده خود را رقم زدند. برخی از آنها قلم به دست گرفتند و برخی دیگر اسلحه در دست داشتند و در میدان جهاد و شهادت حضور داشتند.

وی عنوان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در این سال ها توانسته است برای حفظ فرهنگ ایثار و شهادت، پیکر مطهر شهدا را در امامزادگان به خاک بسپارند. همچنین برخی از آرامستان ها تحت پوشش سازمان است. همین امر سبب می شود که خانواده های شهدا در امامزادگان حضور داشته باشند و تعامل مناسبی با مردم داشته باشند.

شیری در پایان خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه، نهاد مقدس و ممتاز دینی است که در این سال ها تلاش بسیاری در راستای حفظ فرهنگ ایثار و شهادت کرده است.

→ خواندن مطلب قبلی

منافقان با چهره اسلامی عامل بقای صهیونیست‌ها هستند/ رمز شکست منافقان در پیروی از مکتب حاج قاسم است

خواندن مطلب بعدی ←

ضرورت تهیه بانک جامع اطلاعاتی از ایثارگران سازمان اوقاف

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + دوازده =