واقفین به سمت وقف‌هایی برای احیای معارف امام سجاد(ع) هدایت شوند

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه نشر معارف اهل بیت(ع) بسیار خوب ورود پیدا کرده است، گفت: این مجموعه در راستای اهداف متعالی خود باید واقفین را به سمت وقف‌هایی برای احیای معارف امام سجاد(ع) و ترویج صحیفه سجادیه هدایت کند.

به گزارش رسامدیا، حجت الاسلام مجید میرزایی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه ضمن تسلیت سالروز شهادت امام زین العابدین(ع) گفت: امام سجاد(ع) دارای شخصیت کم نظیری در بین ائمه(ع) در حوزه صبر و استفاده نرم افزاری از این مقوله برای پیشبرد اهداف متعالی اسلام است. یکی از اساسی تریم روش های تبلیغ امام سجاد دستگیری از نیازمندان و صبر در تبلیغ در دوره امامت خود بود و بعد از واقعه ای که برای امام حسین(ع) در کربلا اتفاق افتاد، ایشان با تأسی به آن قیام خونین و تبلیغ عاشورا توانستند از آن قیام و حرکت عظیم امام حسین(ع) با صبر و آگاهی رساندن به مردم، ثمره خون سیدالشهدا(ع) را به بار بنشانند، لذا این بهترین درس برای ماست که در برابر اتفاقات بزرگی که در زندگیمان افتاده با همین الگوگیری از ائمه هدی(ع) خصوصاً در زندگی امام سجاد(ع) بتوانیم از این اتفاقات نهایت بهره را ببریم.

وی اظهار کرد: آن چیزی که واقعه عاشورا را رقم زد، تحریف عقاید و مبانی دینی بود که با شهادت امام حسین(ع) در بین حکومتها متوقف شد و ترک آن در زمان امام سجاد(ع) اتفاق افتاد و در زمان امام باقر و امام صادق(ع) تثبیت شد، لذا متوقف کننده بدعتها و تحریف ها در طول تاریخ امام حسین(ع) بود، اما ترک بدعتها در دوره امام سجاد(ع) با صبر و آگاهی رساندن و روضه خوانی ها از ماجرای عاشورا شروع شد، بنابراین یکی از ترسیم کننده های متعالی برای نسل امروز می تواند صحیفه سجادیه باشد که دعاها، پندها و اندرزها و هرچه که می شود به آن تمسک جست در صحیفه سجادیه آمده و اثربخشی عظیمی بعد از قیام عاشورا داشته است و این اثربخشی مرهون تفکر بلند امام سجاد(ع) است.

حجت الاسلام میرزایی عنوان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه نشر معارف اهل بیت(ع) بسیار خوب ورود پیدا کرده است و با توجه به اینکه بخشی از مأموریت اوقاف و تولیت بقاع متبرکه، نشر معارف اهل بیت(ع) در این اماکن مقدس است، نسبت به ترویج معارف امام سجاد(ع) و ترویج صحیفه سجادیه همت گمارده است. استان کرمانشاه از جمله استان هایی است که با دارا بودن 63 بقعه متبرکه، تلاش بسیاری کرده که وظیفه خود را در زمینه نشر معارف اهل بیت با اجرای مناسبت های دینی و مذهبی و اجرای مسابقات انجام دهد و در حوزه وقفهای جدید، شناساندن سیره علمی و عملی معصومین(ع) را در دستور کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: نیتی در موقوفه مرحوم آیت الله کرکوکی با عنوان نشر کتب مفید داریم که یکی از کتاب های مفید که می توانیم از محل نیت واقف خیراندیش خرید کنیم و تاکنون بخشی از آن انجام شده، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه و قرآن کریم است که تعدادی از این کتابها تاکنون خریداری شده و بین کسانی که دل در گرو ائمه معصومین(ع) دارند توزیع شده و مسابقات گوناگونی در این زمینه برگزار شده است. مخصوصاً کتاب صحیفه سجادیه در دستور کار اوقاف قرار گرفته و به این واسطه می توانیم معارف اهل بیت(ع) را روز به روز نشر و گسترش دهیم.

→ خواندن مطلب قبلی

اختصاص بخشی از اعتبار مسابقات برای تشکیل صندوق رفاه قرآنیان

خواندن مطلب بعدی ←

ساختمان موقوفه «بچه های آسمان» افتتاح شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =