پیام سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت فرا رسیدن محرم/ امامزاده‌ها آماده برگزاری مراسم عزاداری

سازمان اوقاف و امور خیریه در پیامی فرا رسیدن محرم‌الحرام ۱۴۴۲ هجری قمری را به تمام عاشقان اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام تسلیت گفت و برای برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان در فضای باز امامزاده ها اعلام آمادگی کرد.

به گزارش رسامدیا، در این پیام آمده است:
خیز و جامه نیلی کن روزگار ماتم شد
دور عاشقان آمد نوبت محرم شد…

محرم را اما شوری دگر است. شوری که حکما از گفتن حکمتش و شعرا از توصیف حال و هوا و شعورش عاجزند. گویا مرهمی بر زخم محرم از آن روز دردناک و غم‌آلود واقعه تا کنون اثر نداشته است که هنوز این داغ تازه ترین داغ عالم است. الی الابد می توان گفت باز این چه شورش است که در خلق عالم است الی الابد می توان گفت رندان تشنه لب را آبی نمی دهد کس الی الابد می توان گفت لا اری الموت الا السعاده. تا دنیا دنیاست محرم هم محرم است.

عاشورا؛ این بزرگترین حماسه تاریخ تعطیلی بردار و فراموش شدنی نیست. آری؛ عشق به امام حسین علیه السلام با یاخته یاخته ی پوست و گوشت و خون این مردم چنان آمیخته شده است که از کوچک و بزرگشان بی روی و ریا پرچم سیاه عزاداری سالار شهیدان را در جای جای این مرز و بوم بلند می کنند و چراغ محرم را هرسال روشن تر از سال قبل برمی‌افروزند. اگر امروز بخش اعظم موقوفات کشور به عزاداری سالار شهیدان اختصاص دارد دلیلی ندارد جز نهادینه ترین بنیان مذهبی مردم این آب و خاک؛ یعنی شور عزاداری برای سالار شهیدان.

سازمان اوقاف و امورخیریه فرا رسیدن ماه محرم را به تمام عاشقان اباعبدالله‌الحسین علیه السلام و سوگواران آن حضرت تسلیت می گوید و از هیئات مذهبی دعوت می کند حتی الامکان با رعایت جدی نکات بهداشتی و دوری از ازدحام در فضای باز امامزادگان به منظور برپایی مراسم عزاداری حضور یابند.

بدیهی است که امسال نیز همچون سالهای گذشته بنا بر وظیفه شرعی نیات واقفین موقوفات مربوط به عزاداری سالار شهیدان اجرا خواهد شد اما با توجه به مقابله با شیوع کرونا سازمان اوقاف و امور خیریه علاوه بر حمایت از هیئات مذهبی در نظر دارد ۵۰۰ هزار بسته ارزاق را از محل عواید این موقوفات در بین مردم توزیع کند.

→ خواندن مطلب قبلی

راه برون‌رفت از تحریم، اقتصاد دانش‌بنیان خوداتکاست/ سال آینده میزان جایزه بنیاد البرز را افزون می‌کنیم

خواندن مطلب بعدی ←

توزیع ۱۳هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توسط اوقاف چهار محال و بختیاری

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =