حمایت سازمان اوقاف از 250 هزار خانواده آسیب دیده از کرونا

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه از حمایت از ۲۵۰ هزار خانواده آسیب‌دیده از کرونا در سراسر کشور توسط این سازمان خبر داد و گفت: تاکنون چهار مرحله به همت مراکز افق بین این خانواده‌ها بسته‌های ارزاق توزیع‌شده و در دهه آخر صفر هم‌بسته کمک معیشتی به این عزیزان تقدیم می‌شود.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امسال مراکز افق خوب درخشیدند، گفت: در بحث سیل در لرستان، گلستان، مازندران و خوزستان مراکز افق خیلی فعال بودند و در کمک به زلزله‌زدگان و مقابله با کرونا از میدان‌هایی بود که مراکز افق خوب عمل کردند.

وی با اشاره به تعطیلی بقاع متبرکه در ایام کرونا تصریح کرد: با شیوع کرونا، بقاع متبرکه به‌ظاهر بسته شدند اما فعالیت اجتماعی این اماکن مقدس تعطیل نشد و خدمات به مردم مانند ضدعفونی معابر در شهرها و روستا و توزیع ارزاق و ملزومات بهداشتی انجام شد، ۲۱۷ امام‌زاده در سراسر کشور تولید ماسک داشتند که ۱۵ میلیون قطعه ماسک تولید و توزیع شد و تولید این ماسک‌ها تا زمانی که نیاز باشد ادامه دارد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به تهیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی، گفت: ۲۵۰ هزار خانواده آسیب‌دیده از کرونا در سراسر شناسایی شدند و تاکنون چهار مرحله به همت مراکز افق بین این خانواده‌ها بسته‌های ارزاق توزیع‌شده و در دهه آخر صفر هم‌بسته کمک معیشتی به این عزیزان تقدیم می‌شود.

نوروز پور با بیان اینکه امسال هیئت‌های مذهبی شاخص در بقاع متبرکه و در آستان امام زادگان مستقر شدند، افزود: با این طرح، فضای باز بیش از ۵۰۰ بقعه متبرکه در اختیار هیئت‌های مذهبی گذاشته شد و مراسم مذهبی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اجرا کردند.

وی از تخصیص پنج شماره کارت برای امامزادگان خبر داد و بیان کرد: تا پیش‌ازاین خیرین و زائران برای اهدای نذورات باید به آستان امام زادگان مراجعه می‌کردند که اکنون و با توجه به شرایط حساس کشور ازنظر شیوع کرونا این مشکل برطرف شده است.

به گفته مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، دوره‌های آموزشی هیئت‌امنای بقاع متبرکه هم که هرساله به‌صورت حضوری در مشهد مقدس و مراکز استان‌ها انجام می‌شد، به‌صورت غیرحضوری و ویدئوکنفرانسی برگزار می‌شود.

→ خواندن مطلب قبلی

فضای مجازی پل ارتباطی 540 بقعه متبرکه با مردم

خواندن مطلب بعدی ←

پخش ویژه برنامه‌های مستند ازشبکه‌های سیما پیرامون دهه وقف/ برگزاری نشست با نخبگان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =