اوقاف به دنبال پیچیدن نسخه سرمایه‌گذاری در استان‌ها

سازمان اوقاف و امور خیریه برای املاک خود در استان‌های مختلف به فراخور استعدادها و محورهای اقتصادی موجود، نسخه خاصی را برای سرمایه‌گذاری در استانها می‌پیچد.

به گزارش رسامدیا، سازمان اوقاف و امور خیریه و مشخصاً معاونت بهره‌وری اقتصادی این سازمان، در حوزه شرکت‌های دانش بنیان با گرید پنج که به مرحله تجاری‌سازی رسیده ورود می‌کند و ضمن رفع مشکلات مالی این فعالان نسبت به افزایش سرمایه‌های اوقاف و رفع  مشکلات اقتصادی کشور اقدام می‌کند، همچنین درآمدزایی، ایجاد اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی کشور از اهداف دیگر این سازمان با سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف است.

سازمان اوقاف دارای یک میلیون و ۱۰۰ هزار رقبه‌ است که به صورت اجاره در دست مردم هستند و هر کدام توسط خانواده‌ای در کشورمان استفاده می‌شود.

سرمایه‌گذاری این سازمان در هر استان متفاوت است، به طور مثال استان یزد در بخش دامداری و دامپروری، استان تهران در بخش دانش‌بنیان و استان گلستان در حوزه کشاورزی و دامداری سرمایه‌گذاری کرده‌اند که هر چند آمار دقیقی در مورد اشتغال آنها در دست نیست اما هر کدام زمینه اشتغال افراد زیادی را فراهم کرده است و در برخی استانها مانند یزد علاوه بر بخش دامداری در حوزه گردشگری نیز سرمایه‌گذاری‌هایی صورت گرفته است.

→ خواندن مطلب قبلی

آمادگی اوقاف برای مشارکت در طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصاد محیط زیست 

خواندن مطلب بعدی ←

تهیه پیش نویسی قانونی برای مقابله با تصرف مالکانه در انفال و ثروت‌های عمومی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 9 =