بیش از ۲۰ مورد از خدمات سازمان اوقاف از طریق سامانه میز خدمت ارائه می‌شود

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از ارائه بیش از ۲۰ مورد از خدمات سازمان اوقاف شامل وقف جدید، امور خیریه، املاک موقوفه، بقاع متبرکه و … از طریق سامانه میز خبر داد.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی متقی،‌ مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به راه‌اندازی سامانه میز خدمت در سایت این سازمان گفت: نظر به شیوع ویروس کرونا و ضرورت توسعه هرچه سریع‌تر خدمات الکترونیکی در دستگاه‌های اجرایی برای کاهش مراجعات مردمی، سازمان اوقاف و امور خیریه در اجرای بخشنامه ممنوعیت ارایه خدمت به مردم در محلی غیر از میز خدمت «ابلاغی ریاست محترم جمهوری» به شماره ۲۴۴۵۲ و بخشنامه «تکالیف دستگاه های اجرایی در مقابله با شیوع ویروس کرونا» به شماره ۷۲۴۵۵۵ ابلاغی سازمان اداری و استخدامی کشور، میز خدمت الکترونیکی سازمان را پیاده سازی و مستقر کرد.
وی اظهار کرد:‌در این سامانه، بیش از ۲۰ خدمت سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص وقف جدید، امور خیریه، املاک موقوفه، بقاع متبرکه، امور قرآنی و امور تبلیغی پیاده سازی شده و به تدریج، کلیه خدماتی که به لحاظ قانونی نیاز به حضور شخص خدمات گیرنده ندارد، به این میز خدمت افزوده خواهد شد.
حجت الاسلام موسوی متقی عنوان کرد: افراد حقیقی و حقوقی طرف قرارداد با سازمان اوقاف، می توانند برای تمدید قرارداد و یا استعلام بدهی و پرداخت مبلغ اجاره از این سامانه الکترونیکی استفاده کنند.
وی بیان کرد:‌ از خدمات جدیدی که در این میز خدمت رونمایی شد، می توان به امکان وقف غیر مالی مانند وقف تجهیزات و وقف زمان اشاره کرد. افراد در حوزه های تخصصی خود می توانند بخشی از زمان خود را برای نیات خیر، وقف کنند.همچنین با توجه به تغییر در فرایند کارشناسی املاک موقوفه، از کلیه کارشناسان رسمی دادگستری که تمایل به همکاری با سازمان اوقاف و امور خیریه دارند، خواسته می شود تا از طریق این میز خدمت به ثبت اطلاعات خود بپردازند.
مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: برای آشنایی با خدمات سازمان اوقاف و امور خیریه و دریافت این خدمات به صورت الکترونیکی می توان به میز خدمت سازمان اوقاف و امور خیریه به آدرس my.oghaf.ir مراجعه کرد.

→ خواندن مطلب قبلی

اجرای طرح «تلاوت و تفسیر قرآن» در 200 بقعه شاخص کشور

خواندن مطلب بعدی ←

پیشنهاد ارائه طرح دوفوریتی سازمان اوقاف در حوزه تولید و اشتغال به مجلس

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + 7 =