وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد:
تعامل سازمان اوقاف با شرکت‌های دانش‌بنیان منجر به احیای موقوفات شده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تعامل سازمان اوقاف با شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی از عوامل مؤثر در احیای موقوفات عنوان کرد و گفت: با این اقدامات انتظار می‌رود، جامعه ایران به طرف توسعه همه‌جانبه بهتری حرکت کند.

به گزارش رسامدیا، عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک هفته وقف به واقفان، متولیان و همه کسانی که در زمینه وقف فعالیت می‌کنند، گفت: وقف در ایران با سابقه طولانی که دارد یکی از مجاری و ممرهای مستمر توسعه اجتماعی و خدمات عمومی به جامعه ایران بوده و خوشبختانه در دهه اخیر و بخصوص در سال‌های اخیر شاهد تحرک در حوزه وقف در مقوله‌های مختلف و موضوعات عام‌المنفعه مثل بیمارستان‌ها، مدارس و غیره هستیم و همچنین شاهد ورود وقف در حوزه های جدید از جمله در حوزه دانش‌بنیان بوده‌ایم.

وی با اشاره به تعامل سازمان اوقاف با شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: این ارتباط منجر به احیای موقوفات شده است و انتظار می رود از طریق شرکت‌های دانش بنیان که به تولید علم و فناوری می پردازند، فضای اجتماعی جامعه ایران به طرف توسعه همه جانبه بهتری حرکت کند.

صالحی بهره‌وری از وقف را به عنوان یک رویکرد جدی مورد توجه متولیان وقف در سال های اخیر عنوان کرد و افزود: سازمان اوقاف دارای امکانات زیرساختی زیادی است و در حال حاضر تلاش سازمان بر این است که بودجه‌ای که در اختیار واقفین قرار دارد در مسیر درست استفاده شود و خیرین به سمت تأمین نیازهای اساسی بروند.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگ وقف سبب شکوفایی ارائه خدمت به مردم شده است، گفت: حمایت سازمان اوقاف از مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز آموزش عالی اقدامات مناسبی است که بیش از این جای گسترش دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با ابراز امیدواری از اینکه جریان وقف به عنوان یک سنت جاریه ی اسلامی و ایرانی بیشتر از گذشته مورد توجه همه مردم ایران باشد، تصریح کرد: باید سعی شود در موقوفات، بهره‌وری بهتری صورت پذیرد، زیرا این بهره وری بهتر فرصتی را فراهم می‌کند که به نیت واقفان بهتر عمل شود.

→ خواندن مطلب قبلی

برگزاری همایش یاوران وقف

خواندن مطلب بعدی ←

آمادگی سازمان اوقاف برای همکاری در زمینه تولید واکسن کرونا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + چهار =