«حس مشترک» از ارادت آقای بازیگر به حضرت ابوالفضل(ع) می‌گوید

ویژه برنامه «حس مشترک» این بار به سراغ جلیل فرجاد، بازیگر سینما و تلویزیون رفته و از عشق و ارادت این بازیگر به حضرت ابوالفضل(ع) و آرامشی که در پرتو این ارادت بدست آورده می‌گوید.

به گزارش رسامدیا، امام حسین(ع) و حادثه جانگدازعاشورا در بین حوادث و اتفاقات رخ داده در تاریخ اسلام و جهان بشریت حادثه ای نادر و ماندگار است. با گذشت هر روز، ماندگاری قیام عاشورا بین آزادگان جهان بیشتر شده و همه روزه به خیل عاشورائیان و کاروان حسینی افزوده می‌شود.

در خیمه عزای امام حسین(ع)، گروه های مختلفی کار کرده اند. یکی از این برنامه ها که ویژه ایام محرم و صفر با استفاده از ظرفیت صدا و سیما و با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه در نظر گرفته شده، ویژه برنامه حس مشترک است که در ایام محرم و صفر هر شب ساعت 21:45 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

جلیل فرجاد، بازیگر سینما و تلویزیون با حضور در یکی از قسمت های این برنامه که جمعه 11 مهر از شبکه دو سیما پخش شد، از توسل خود به حضرت عباس (ع) در مواجهه با مشکلات و ایستادگی، شجاعت و استواری امام حسین (ع) گفت. ماحصل گفت‌وگو با این هنرمند پیش روی شماست.

جلیل فرجاد در سال ۱۳۳۰ در شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی به دنیا آمده و تا سن 7 سالگی در شهرستان مرند بوده سپس همراه خانواده به تهران آمده و در این شهر ساکن شده اند. فرجاد بازی در تئاتر را از سال ۱۳۵۴ و بازی در سینما را از سال ۱۳۶۱ با فیلم «بازداشگاه» به کارگردانی کوپال مشکوة آغاز کرد. «توهم»، «بر بال فرشتگان»، «جان سخت»، «حلقه های ازدواج»، و … از جمله فیلم‌هایی هستند که وی در آن نقش آفرینی کرده است.

این بازیگر سینما و تلویزیون  با اشاره حضور همیشگی خود در تکایای عاشورایی گفت: با وجود تمام مشغله‌ها همیشه سعی می‌کنم در سوگواری شهادت امام حسین (ع) شرکت کنم و هر ساله به هیات می‌روم.

وی خاطرات خود از کودکی‌اش و حضور در هیات‌ها را اینگونه شرح داد: وقتی 5 ساله بودم دچار بیماری حصبه شدم و خانواده ام نذر می کنند که اگر سلامتیم را بدست بیاورم از زنجیرزنان امام حسین(ع) شوم و هرسال با فرارسیدن ماه محرم خانواده برایم لباس سیاه و زنجیر تهیه می کردند و به دستجات عزاداری می رفتیم. در واقع از کودکی این عشق به امام حسین (ع) و اهل بیت در وجود من بوده و همواره همراه من خواهد بود و من از همان زمان تا الان در مراسم محرم حاضر می‌شوم.

بازیگر فیلم «بربال فرشتگان» از عشق و ارادت خود به حضرت ابوالفضل(ع) گفت وافزود: من هم همانند آذری زبانها عاشق حضرت ابوالفضل(ع) و نوکر امام حسین(ع) هستم و معمولا در مشکلاتی که در زندگی برایم بوجود می آید به حضرت ابوالفضل(ع) متوسل می شوم و معمولا هم به آرامش می رسم.

وی امام حسین(ع) را مظهر رشادت، بزرگمردی، غیرت، فهم و شعور عنوان کرد و گفت: عشق به ائمه معصومین در دل تمامی مؤمنان وجود دارد اما موقعیت و جغرافیایی که امام حسین(ع) در آن قرار گرفته باعث می شود، امام حسین(ع) و یارانش به گونه ای خاص مورد توجه اهل بصیرت باشند.

فرجاد در رابطه با نقش خود در نمایشنامه «خورشید کاروان» اظهار کرد: این نمایشنامه با موضوع رأس الحسین(ع) به تهیه کنندگی مهدی متوسلیان برای سی امین سال است که پخش می شود و من در 6 نمایشنامه حضور داشته ام و از خدا می خواهم حس و حال خاصی که برای اجرای این برنامه لازم است به من عطا کند تا بتوانم این حس و حال را به مخاطبان منتقل کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر بخواهید امام حسین(ع) را برای شخصی که ایشان را نمی شناسد معرفی کنید، چه می گویید؟ گفت: محققان تحقیقات زیادی در این زمینه انجام داده اند اما بنظر من برای معرفی امام حسین(ع) به شخصی که ایشان را نمی شناسد باید بگوییم اگر بدنبال شخصی هستی که همه خوبیها را داشته باشد تا بتوانی از او پیروی کنی، آن شخص امام حسین(ع) است.

یادآور می شود، برنامه «حس مشترک» به تهیه‌کنندگی پویان هدایتی کاری از گروه معارف شبکه دو با مشارکت سازمان اوقاف و امورخیریه است که در ایام محرم و صفر هر شب بعد از خبر ساعت ۲۲.۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

→ خواندن مطلب قبلی

راننده قهرمان قایقرانی را بشناسید/ استعدادی که کشف شد

خواندن مطلب بعدی ←

اهدای جایزه بنیاد البرز به 58 دانش‌آموز برتر کشور

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =