همایش «یاوران وقف» برگزار می‌شود

همایش «یاوران وقف»، 29 مهرماه  به منظور تجلیل از کسانی که در صیانت و حفظ موقوفات کشور تلاش کرده اند و نیز از کسانی که در حوزه وقف کارعلمی و پژوهشی انجام داده اند و فعالان رسانه ای برگزار می‌شود.

به گزارش رسامدیا،حجت الاسلام سیدمحمد کاظم موسوی متقی با اشاره به برگزاری همایش «یاوران وقف» اظهار کرد: همایش یاوران وقف در دهه وقف به منظور تجلیل از کسانی که در صیانت و حفظ موقوفات کشور تلاش کرده اند و نیز از کسانی که در حوزه وقف کارعلمی و پژوهشی انجام داده اند و فعالان رسانه ای در این حوزه برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: تلاش ما در این راستا است که برنامه هایی که سالهای گذشته در دهه وقف با جمعیت بسیار برگزار می شد، امسال با حضور تعداد کمی مدعو برگزار شود و با توجه به اینکه بیشتر تقدیر شدگان همایش یاوران وقف از استانها هستند، بنا داریم این مراسم را که با حضور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود، به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور منتخبان استانی برگزار کنیم.
حجت الاسلام موسوی متقی گفت: این دهه در هرسال فرصت مناسبی است که سازمان اوقاف وامور خیریه گزارشی از عملکرد خود در اجرای نیات موقوفات برای مردم ارایه دهد.
مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه جلب اعتماد و بالابردن  سطح اعتماد مردم به نهاد وقف یکی دیگر از رویکردها و برنامه های این سازمان است، اضافه کرد: تلاش سازمان اوقاف و امور خیریه در این راستا است که مردم علاوه بر وقف اموالشان، مدیریت اوقاف را نیز بپذیرند، البته این به این معنا نیست که گفته شود، کسی که وقف می کند، اموالش را دراختیار سازمان اوقاف و امور خیریه بگذارد، بلکه واقف می تواند مدیریت مالی  مال وقفیش را نیز خودش برعهده داشته باشد و تولیت اموالش را خودش عهده دار شود و یا خودش کسی را بر مدیریت اموالش انتخاب کند.
حجت الاسلام موسوی متقی افزود: در دهه وقف ما به دنبال تبلیغ و ترویج وقف هستیم نه اوقاف. تلاش ما در این راستا است که نهاد وقف را به عنوان یک سنت حسنه که از میراث گذشتگان ما است، تبلیغ و ترویج کنیم.
مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به دنبال آن است که به سنت حسنه وقف به عنوان بخشی که جوابگوی بخشی از نیازهای جامعه بوده است، نگاه کند. زیرا که واقفین کسانی بودند که نیازهای جامعه را با اموال خودشان برطرف کردند تا جامعه از اموال موقوفه بهره مند شود.

→ خواندن مطلب قبلی

از وقف‌های مشارکتی حمایت می‌کنیم

خواندن مطلب بعدی ←

اجرای طرح «تلاوت و تفسیر قرآن» در 200 بقعه شاخص کشور

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − یک =