عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:
پیشنهاد ارائه طرح دوفوریتی سازمان اوقاف در حوزه تولید و اشتغال به مجلس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد که سازمان اوقاف طرحی در حوزه اشتغال و تولید تدوین کرده که با دو فوریت در صحنه علنی مجلس مطرح ‌گردد تا شاید رافع برخی مشکلات شود.

به گزارش رسامدیا، غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی وقف را از حوزه های مؤثر در حل مشکلات جامعه عنوان کرد و گفت: وقف به‌عنوان یک سیستم پویا و بازوی نیرومند، کارکردی مؤثر در رفع نیازهای ضروری جامعه در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، بهداشتی و مذهبی برعهده گرفته است.
وی با بیان اینکه وقف در ساحتهای مختلف می تواند منشأ برکات بسیاری باشد، اظهار کرد: باید سرمایه‌های وقف را مانند دیگر سرمایه‌ها با رعایت موازین شرعی، در خدمت فعالیت‌های تولیدی و خدماتی قرار داد وآنها را از حالت رکود به حالت تحرک و پویایی هدایت کرد تا به این وسیله به رشد و توسعه و استقلال اقتصادی و سیاسی کشور کمک قابل توجهی شده باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: متداول‌ترین نقش وقف را می‌توان در رویکرد اقتصادی آن مشاهده کرد. اگرچه این رویکرد با دیگر رویکردها بی‌ارتباط نیست، اما نمونه موقوفاتی که در سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) نیز وجود داشته بیشتر در این قالب قرار می‌گیرد.
وی در ادامه ضمن ارائه پیشنهادی در راستای ایجاد تحرک و پویایی در موقوفات گفت: پیشنهاد می شود که سازمان اوقاف یک طرح دو فوریتی در حوزه تولید و اشتغال را آماده کند و به مجلس ارائه دهد. با توجه به ارتباطی که بین اقتصاد مقاومتی با زیرساخت هایی که در سازمان اوقاف وجود دارد، اگر این کار انجام شود زمینه برای خیرینی که در حوزه کارآفرینی و اشتغال و اقتصاد مقاومتی مؤثر واقع می شوند، فراهم‌تر می‌شود.

مرحبا افزود: با ارائه این لایحه دو فوریتی، تقنین صورت می پذیرد. در حال حاضر قانون واضح و روشنی در این بخش وجود ندارد، ولی درمجموع می توانیم با ارائه لایحه ای که به دولت تقدیم می شود در این بخش پررنگ تر عمل کنیم، زیرا مجلس فقط در حوزه قانونگذاری و نظارت می تواند حمایت کند.
وی تصریح کرد: در دوره های قبل، فراکسیونی با عنوان فراکسیون وقف در مجلس شورای اسلامی فعال بود اما هم اکنون همچین فراکسیونی وجود ندارد، البته فراکسیونهای مردم نهاد فعال است که می تواند به این بخش تسری پیدا کند.

→ خواندن مطلب قبلی

بیش از ۲۰ مورد از خدمات سازمان اوقاف از طریق سامانه میز خدمت ارائه می‌شود

خواندن مطلب بعدی ←

تفاهم‌نامه سازمان اوقاف با ۵ دستگاه برای رفع موانع ثبت سند مالکیت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − دو =