12 هزار و 800 موقوفه عزاداری محرم و صفر را پشتیبانی می‌کنند

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بیش از 12 هزار و 800 موقوفه دارای درآمد  و 26 هزار و 863 نیت مرتبط با اقامه عزای حضرت سیدالشهدا(ع) وجود دارد که هزینه های مراسم را در طول ایام سوگواری پشتیبانی می‌کنند.

به گزارش رسامدیا، رضا معممی‌مقدم با اشاره به آثار و خدمات وقف در زمینهٔ نذورات حسینی اظهار کرد: در راستای تدابیر ریاست محترم سازمان مبنی بر اجرای امینانه نیات واقفین در موضوعات مرتبط با اقامه عزا، روضه‌خوانی و اطعام در ماه محرم و با توجه به شیوع ویروس منحوس کوید ۱۹ و برای پیروی از پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، طرح «شمیم حسینی» با رویکرد تهیه و توزیع بسته‌های غذایی، طبخ و توزیع غذای گرم، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی از قبیل؛ ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و.. در بین مجاورین (بقاع متبرکه، موقوفات مقید به مکان)، سکونت‌گاه‌های غیررسمی، حاشیه شهر و… به‌منظور تعظیم شعائر حسینی، ترویج فرهنگ وقف و اجرای نیات واقفین خیراندیش و همچنین ترویج روحیه مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به اقشار کم برخوردار اجرایی شد.

وی افزود: با تلاش ستودنی همکاران استان‌ها و مشارکت‌های مردمی فقط در دهه محرم ، این طرح با محوریت ۷۷۵ بقعه در سراسر کشور اجرایی شده و در همین راستا، تعداد ۲,۳۴۵,۰۲۳ پرس غذای گرم، تعداد ۲۹۵,۱۱۵ سبد غذایی و تعداد ۹,۳۴۲,۲۹۳ اقلام بهداشتی از محل عواید موقوفات و مشارکت‌های مردمی منطبق در بین مجاورین (بقاع متبرکه، موقوفات مقید به مکان)، سکونت‌گاه‌های غیررسمی، حاشیه شهر و.. توزیع شد.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: تنظیم و ابلاغ دستورالعمل طرح به استان‌ها در خصوص چگونگی اجرای طرح، احصاء منابع مالی نیات موقوفات منطبق با عزاداری سیدالشهدا(ع)، برگزاری نشست خبری، کنفرانس مطبوعاتی، جلسات ویدئو کنفرانس با مدیران کل استان‌ها، جلسات هم‌اندیشی با ستایشگران ملی اهل‌بیت(ع) و مبلغان مذهبی، توزیع ۶۰۰۰ کتیبه و.. ازجمله اقدامات در سطح ستاد سازمان بود در همین راستا، جلسات متعدد ستاد اجرای نیات واقفین در سطح سازمان و ادارات کل استان‌ها در دستور کار مدیران و کارشناسان قرار گرفت.

وی همچنین تصریح کرد: بومی‌سازی دستورالعمل ابلاغی، تأمین منابع مالی موقوفات مرتبط با طرح، برگزاری جلسات متعدد با هیئت امناء بقاع متبرکه، مسئولین مراکز افق مشمول طرح، ادارات کل تبلیغات اسلامی، شورای هیئات مذهبی و دیگر نهادهای ذی‌ربط از دیگر اقدامات لازم در خصوص اجرای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردم این طرح از سوی ادارات کل و ادارات تابعه اوقاف و امور خیریه مدنظر قرار گرفت.

گفتنی است، مطابق اطلاعات و آمار اخذشده از سامانه جامع بانک اطلاعات و مدیریت موقوفات و اماکن متبرکه، بیش از ۱۲,۸۰۰ موقوفه دارای درآمد  و ۲۶,۶۸۳ نیت  مرتبط با  اقامه عزای حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) احصا شده است.

→ خواندن مطلب قبلی

آشپزخانه بزرگ اربعین هفته وقف افتتاح می‌شود

خواندن مطلب بعدی ←

نیازمند الگوسازی در زمینه وقف هستیم/ احصای 800 نیت وقفی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − شش =