ابلاغ سازمان اوقاف به ادارات تابعه در سراسر کشور برای حمایت از ایتام

حجت‌الاسلام شرفخانی گفت: شناسایی ایتام و بدسرپرستان که از طریق شوراهای خیریه در شهرستان‌ها انجام می‌شود، به عنوان یکی از سرفصل‌های اصلی مرکز امور خیریه سازمان اوقاف به ادارات تابعه این سازمان در کل کشور ابلاغ شده است.

به گزارش رسامدیا، ، رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه از ابلاغ سامان‌دهی مراکز نگهداری ایتام و رسیدگی و سرپرستی آنها به ادارات اوقاف سراسر کشور به عنوان بخش مهمی از مأموریت‌های مرکز امور خیریه سازمان خبر داد و گفت: در سراسر کشور حدود ۵۸ مرکز نگهداری ایتام وجود دارد که سرپرستی بیش از ۱۴۰۰ نفر از ایتام را شبانه‌روز و دائمی بر عهده دارند که مدیریت این مراکز بر عهده سازمان اوقاف است.
وی اظهار کرد: مهم‌تر از این ها کمک به خانواده‌های بی‌سرپرست است که در ابعاد مختلف به کمک نیاز دارند که شناسایی ایتام و بدسرپرستان و بی‌سرپرستان از طریق شوراهای خیریه در شهرستان‌ها انجام می‌شود و به عنوان یکی از سرفصل‌های اصلی در کل کشور ابلاغ شده است.
شاهد این ادعا اقداماتی است که از سوی ادارات اوقاف در استانها و شهرستان‌های کشور انجام شده است و از جمله آنها می توان به اقدامات اوقاف در سرپرستی و نگه داری از کودکان بی سرپرست و یتیم در کانون فرهنگی و تربیتی امام صادق (ع) شهرکرد اشاره کرد. هزینه تحصیل، خوراک، پوشاک و نگهداری بیش از 80 نفر در این مرکز و همه درآمد و عواید آن از محل موقوفات بی بی ماه بیگم تأمین می شود.
زمین وقفی پروفسور زاهدی، در اردبیل نیز توسط پروفسور صالح زاهدی اصل به متراژ یک هز ار و ۴۰۳ مترمربع وقف شده است که نیت واقف، احداث ساختمان برای نگهداری ایتام و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست توسط مؤسسه امام رضا(ع) است.
همچنین یک قطعه زمین به متراژ ۲۵۰ متر مربع وقف ساخت مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست در شهر سربیشه شده است که ارزش این موقوفه نیز ۹۰۰ میلیون ریال است.
گفتنی است که در پرورشگاه قدیمی شیراز که توسط خود واقف ساخته شده است، حدود ۵۰ نفر از ایتام نگهداری می‌شوند. با توجه به توان مالی این موقوفه که توانایی نگهداری تعداد بیشتری از این افراد را دارد، در شهرک صدرا و اراضی موقوفه فوق، زمینی به مساحت ۵ هکتار به ساخت پرورشگاه جدید اختصاص یافته است.

→ خواندن مطلب قبلی

ترویج وقف برای مهدویت نوعی زمینه‌سازی برای ظهور است

خواندن مطلب بعدی ←

ثبت 95 عنوان پایان‌نامه با موضوعات وقف و بقاع متبرکه طی 5 سال اخیر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 10 =