حجت‌الاسلام غلامرضا عادل:
اهانت به پیامبر(ص) ریشه در دشمنی صهیونیست با اسلام دارد/ نویسنده‌ها ورود کنند

حجت‌الاسلام عادل با بیان اینکه هنرمندان و صاحبان قلم وظیفه دارند تا اهانت به پیامبر(ص) را با زبان هنر و قلم محکوم کنند، گفت: دولت‌های مختلف اروپایی، کاریکاتوریست‌ها و نویسنده‌هایی که دست به چنین اقداماتی می‌زنند همه ریشه در دشمنی هست که صهیونیست با اسلام دارد.

به گزارش رسامدیا، طی ماه‌های گذشته برخلاف دستورات ادیان الهی، اهانت‌هایی به اسلام و هتک‌حرمت ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) از سوی برخی نشریات و مسئولان دولت فرانسه صورت گرفت. اهانت به پیامبر اسلام در ابتدا از مجله شارلی ابدو فرانسه شروع شد و طی هفته‌های گذشته و با حمایت امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه از آن، به قتل یک معلم فرانسوی که کاریکاتورهای حضرت محمد(ص) را در کلاس به نمایش گذاشته بود ادامه پیدا کرد. هتک‌حرمت رئیس جمهور فرانسه به ساحت پیامبر اکرم(ص) با واکنش‌های تند مسلمانان و جهان عرب و سران کشورهای اسلامی روبرو شد و همچنان ادامه دارد.
برای بررسی ابعاد این ماجرا و همچنین سابقه توهین به دین اسلام و مسلمانان با حجت‌الاسلام غلامرضا عادل به عنوان معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه به گفت‌وگو پرداخته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

چرا در شرایطی که منطقه در بحران قرار دارد ناگهان چنین اتفاقات و هجمه‌هایی در غرب علیه اسلام و مسلمانان رخ می‌دهد؟
همانطور که اشاره کردید ما در یک شرایط خاصی در منطقه واقع شده‌ایم و به لحاظ سیاسی، اجتماعی و اعتقادی، هرزگاهی با برخی افکار و اعتقاداتی مواجه می شویم که به اسم اسلام، حرکت‌هایی را شروع می کنند که وقتی ریشه‌یابی می‌شود، نمود بیرونی و جلوه ظاهری رفتار آنها نشان می‌دهد که این‌ها نه تنها انطباقی با اسلام ندارد، بلکه ریشه در توطئه‌هایی دارد که دشمنان اسلام دارند و در برنامه‌ریزی‌هایی که آنها برای مبارزه با اسلام دارند و اکثر کارهایی که اتفاق می‌افتد، می‌بینیم که داعش و گاهی طالبان بروز و ظهور پیدا می‌کنند و گاهی هم مسلمانان را به جان هم می‌اندازند و گاهی هم به صورت علنی‌تر خودشان اهانت می‌کنند.

تبلیغات اسلام ستیزی و اسلام هراسی از کجا و چگونه آغاز شد؟
در حقیقت دشمنان قصدشان این است که دنیا را نسبت به مسلمانان تحریک کنند و آن اسلام‌هراسی را که می‌بینیم گاهی اتفاق می‌افتد به این دلیل است که مردم را فریب دهند و به اعتقادات و دینی که پیغمبرش، پیامبر رحمت هست و جز خیر برای مردم نداشته و همه دستوراتش برای حفظ حقوق همه انسان‌هاست به بهانه حقوق بشر و گاهی به بهانه‌های دیگر حمله می‌کنند. این بار این دست از آستین فرانسه خارج شده و تمام این‌ها دست‌نشانده صهیونیست هستند. دولت‌های مختلف اروپایی، کاریکاتوریست‌ها، دست‌به قلم‌ها و نویسنده‌هایی که دست به چنین اقداماتی می‌زنند همه ریشه در دشمنی هست که صهیونیست با اسلام دارد و حتماً نقشه‌هایشان با بیداری که مسلمانان، اندیشمندان و نویسندگان اسلامی دارند و با ورودشان به این موضوع نقش بر آب خواهد شد.

واکنش کشورهای جهان اسلام در مقابل این هتک‌حرمت باید چگونه باشد؟
ملت اسلامی همیشه نشان داده در صحنه بوده و هستند، ولی لازم است که دولت‌های این کشورهای مسلمان بسیار جدی اولاً دشمن را بشناسند و به حرکت‌های دشمن توجه داشه باشند و بجا و به موقع حرکت کنند و موضع بگیرند و وقتی می‌بینیم بسیاری از کشورهای عربی در حال عادی‌سازی روابطشان با اسرائیل هستند درواقع قطعه‌ای از پازلی است که آنها چیده‌اند که یک بخشی با اسلام‌هراسی و بخشی با فریب دادن دولتمردان خودباخته برخی کشورهای عرب‌نشین و مسلمان است که در جایگاه خودشان لیاقت فرمانروایی بر مسلمانان را ندارند و لازم است که ملت‌های مسلمان به این نکته توجه داشته باشند که دولتمردانشان را واردار کنند که مبارزه با دشمن اصلی یعنی صهیونیست که در تاریخ مبارزه آنها با اسلام مشخص هست را در دستور کار خود به صورت جدی داشته باشند.

→ خواندن مطلب قبلی

برگزاری مراسم یادبود پدران و مادران آسمانی جامعه قرآنی

خواندن مطلب بعدی ←

ارتقاء فضاهای علمی و آموزشی کشور با اجرای طرح «هر مدرسه، یک وقف»  

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 − دو =