مبلغان به سواد رسانه‌ای مجهز می‌شوند

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: نهادهای تبلیغی باید مبلغان را به سواد رسانه‌ای مجهز کنند، در این راستا یکی از دوره‌های آموزشی که به‌صورت مستمر در سال ۹۹ برگزار خواهد شد، بحث افزایش اطلاعات و آگاهی مبلغان در بحث سواد رسانه‌ای است.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام هادی شفیع‌زاده؛ مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه درباره نحوه فعالیت‌های اداره کل اعزام مبلغ اظهار کرد: در اکثر بقاع متبرکه شاخص در سطح کشور، مکان‌هایی را به نام خیمه معرفت می‌بینید که مبلغان در آنجا حضور دارند؛ ما خیمه معرفت را به غرفه مشاوره تعریف می‌کنیم؛ کسانیکه در اتاق مشاوره قرار می‌گیرند، عمدتاً کسانی هستند که در بحث مشاوره تسلط دارند؛ در این خیمه‌های معرفت مباحث پرسش و پاسخ، چند رسانه‌ای، کار با کودکان و … مطرح است.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف درباره کمبودها و خلاءهای بحث تبلیغی تصریح کرد: با توجه به اینکه تمام هم و غم دشمن بر این است که اعتقادات مردم را متزلزل کند، قطعاً برای یک طلبه و مُبلغ دین، کار خیلی سخت‌تر می‌شود؛ یک خلا این است که هیچ نهاد تبلیغی اطلس تبلیغی ندارد.

حجت‌الاسلام شفیع‌زاده ادامه داد: ما اطلس جغرافیایی داریم، برای مثال اینکه چه منطقه‌ای چه آب و هوایی دارد؛ اقتصادش چطور است؟ جاده‌اش چطور است؟ روستایی و شهری آن چطور است؟ آب و برقش چگونه است؟ همه اینها را می‌دانیم؛ اما اطلس تبلیغی نداریم.

وی گفت: اطلس تبلیغی به این تعبیر است که اگر مبلغی به یک منطقه‌ای وارد می‌شود، بداند از لحاظ تبلیغی این منطقه یا بقعه چه شاخصه‌هایی را دارد؛ برای مثال فقر فرهنگی چطور است؟ آنجا نسبت به حجاب چطور هستند؟ نسبت به طلاق چطور چه وضعیتی دارد؟ افراد اثرگذار فرهنگی در این روستا چه کسانی هستند؟ افرادی که مخالف این رویه هستند چه کسانی هستند؟؛ اطلس تبلیغی یک جغرافیای بزرگ تبلیغی را در اختیار مُبلغ می‌گذارد که با آن خیلی راحت‌تر می‌تواند به مجموعه وارد شود؛ مانند یک فرمانده که می‌خواهد وارد یک عملیات شود، یک نقشه به او می‌دهند که از اینجا ورود می‌کنی و مشکلاتی که سر راه داری، این است.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف تاکید کرد: به همت رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، بحث اطلس تبلیغی کلید زده شد که در حال حاضر در مرحله مقدماتی جلسات آن هستیم؛ ان‌شاءالله سازمان اوقاف بتواند بحث اطلس تبلیغی را هم برای مُبلغین اعزامی خود و همچنین مُبلغین دیگر نهادهای تبلیغی مورد استفاده قرار دهد.

حجت‌الاسلام شفیع‌زاده با اشاره به ظرفیت شبکه‌های اجتماعی، یادآور شد: نهادهای تبلیغی باید مبلغان را به سواد رسانه‌ای مجهز کنند که بتوانیم سخن جوان و روحیات او را درک کنیم؛ در همین راستا در بحث اعزام مبلغ سال گذشته، یک دوره تخصصی سواد رسانه‌ای را برگزار کرده‌ایم؛ یکی از دوره‌های آموزشی که به‌صورت مستمر در سال ۹۹ برگزار خواهد شد، بحث افزایش اطلاعات و آگاهی مُبلغان در بحث سواد رسانه‌ای است.

→ خواندن مطلب قبلی

رزمایش مواسات و همدلی عاملی مؤثر در احیای وقف خواهد بود

خواندن مطلب بعدی ←

وقف را در خدمت علم قرار داده‌ایم/ جغرافیای علمی می‌تواند معضلات را برطرف کند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − ده =