مهدی قره‌شیخلو:
اجرای طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن طی شش ماه دوم سال جاری

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در نظر داریم طی ۶ ماه دوم سال‌جاری، طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن را اجرایی کنیم که مراحل کارشناسی را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش رسامدیا، مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بعد از برگزاری چهل و یک دوره مسابقات قرآن، نیاز است یک بازبینی جدی در مراحل مسابقات داشته باشیم و دوره‌هایی را برای آئین‌نامه‌ها برگزار کنیم.
وی اظهار کرد: یکی دیگر از مواردی که در حوزه مسابقات قرآنی باید مورد توجه قرار گیرد، داوری‌ها‌ست که در این چهل سال، به صورت سنتی بوده است و امیدواریم در ۶ ماه دوم سال‌جاری، طرح ساماندهی داوران را اجرایی کنیم که مراحل کارشناسی را پشت سر می‌گذارد، پیشنهاد داده‌ایم که این طرح را با سازمان دارالقرآن انجام دهیم.
قره‌شیخلو عنوان کرد: برگزاری محافل قرآن و ختم خوانی جزو وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه بوده و بقاع متبرکه ظرفیت خوبی برای برگزاری مسابقات است.
وی صدور انقلاب را از دلایل برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: به مرور که پیش رفتیم، اهداف بیشتری برای این مسابقات تبیین شد ولی به هرحال مسابقات بین‌المللی قرآن ابزار خوبی برای ایجاد وحدت بین امت اسلامی است و زمانی که نمایندگان ۷۰ کشور برای ۱۰ روز گرد هم می‌آیند، فرصتی برای هم‌افزایی و همدلی نیز فراهم می‌شود.

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف با بیان اینکه ما پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، سه رتبه بین‌المللی در رشته‌های قرآنی داشته‌ایم و در مدت ۴۰ سال حدود ۴۰۰ رتبه بین‌المللی داریم، تاکید کرد: مسابقات بین المللی قرآن باید به یک فضای داد و ستد فرهنگی و دینی بین کشورها تبدیل شود و در طول سال در مناسبتهای مختلف مثل ماه رمضان و هفته وحدت ادامه یابد.

→ خواندن مطلب قبلی

رعایت ادب علمی از راه‌های میان‌بر برای مقابله با خطر غفلت است

خواندن مطلب بعدی ←

بومی‌سازی؛ پل عبور از تحریم‌ها/ دانش بومی چشم به راه حمایت خیرین است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × دو =