اختصاص پنج میلیارد تومان از بودجه قرآنی سال 98 به موضوع حفظ قرآن

پس از اینکه در ماه‌های گذشته پنج میلیارد تومان از بودجه قرآنی سال 98 به موضوع حفظ قرآن کریم اختصاص داده شد، در همان زمان ردیف‌هایی که این بودجه باید در آنجا مورد استفاده قرار گیرد نیز مشخص و مقرر شد که بودجه مورد نظر در پنج ردیف اختصاص داده شود.

به گزارش رسامدیا، هجدهمین جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن با حضور اعضای این ستاد به منظور بررسی مباحثی همچون بودجه طرح ملی حفظ، طراحی سامانه جامع مشترک در زمینه حفظ قرآن، تربیت نیروی متخصص و کارآمد برای حفظ قرآن، محتوای آموزشی معلمان حفظ پیش‌دبستانی و مهدهای کودک، فعالیت‌های رسانه ملی و برنامه‌هایش در این باره و موضوع گفتمان‌سازی حفظ قرآن برگزار شد.

نخستین موضوعی که در این جلسه مطرح شد بحث بودجه طرح ملی حفظ قرآن کریم بود که به خاطر طولانی شدن مباحث مطرح‌شده تمامی وقت جلسه به این موضوع اختصاص یافت.

پس از اینکه در ماه‌های گذشته پنج میلیارد تومان از بودجه قرآنی سال 98 به موضوع حفظ قرآن کریم اختصاص داده شد، در همان زمان ردیف‌هایی که این بودجه باید در آنجا مورد استفاده قرار گیرد نیز مشخص و مقرر شد که بودجه مورد نظر در پنج ردیف اختصاص داده شود.

در همین راستا دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم طی هفته‌های گذشته مطالعات و مکاتباتی را با دستگاه‌های مختلف انجام و نتایج این مطالعات را در جلسه ستاد ارائه داد. این مطالعات در حوزه‌های ایجاد سامانه جامع حفظ قرآن، تربیت نیروی انسانی و تربیت معلم و مدرس قرآن کریم، پژوهش‌های مورد نیاز دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم، فعالیت‌های رسانه ملی در زمینه حفظ قرآن و گفتمان‌سازی حفظ قرآن کریم صورت گرفته است.

محمدمهدی بحرالعلوم، رئیس دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم، در همین باره گفت: تا قبل از برگزاری این جلسه، دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم مطالعات و مکاتبات مربوط به ردیف‌های ابلاغ بودجه را انجام و نتایج آن را به جلسه ارجاع داد. خوشبختانه این مطالعات به تصویب اعضا رسید و مقرر شد برای تصویب نهایی در کمیته تخصیص اعتبارات شورای توسعه فرهنگی قرآنی نیز مطرح شود.

مقرر شد که در جلسه آینده این ستاد سازمان دارالقرآن‌الکریم گزارشی از طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم را ارائه دهد و همچنین دلایل توقف اجرای طرح آزمون‌های حفظ عمومی قرآن کریم نیز مورد بررسی قرار بگیرد. جلسه آینده ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم آذرماه برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود در این جلسه افرادی همچون حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی؛ مهدی قره‌شیخلو، دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم؛ جواد شیخ‌اکبری، رئیس شبکه قرآن و معارف سیما؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی مستأجران، مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها و نمایندگانی از سایر دستگاه‌های عضو حضور داشتند. همچنین در بخشی از این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و رئیس ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم، نیز حضور داشت.

→ خواندن مطلب قبلی

افزایش بهره‌وری موقوفات با ایجاد فضایی برای کارآفرینی

خواندن مطلب بعدی ←

«مفاهیم و مسائل حکمرانی امور خیر» بررسی می‌شود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + 5 =