آیت‌الله اعرافی:
ارتقاء فضاهای علمی و آموزشی کشور با اجرای طرح «هر مدرسه، یک وقف»  

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه وقف جایگاه ممتازی در اندیشه‌های دینی و بشری دارد، گفت: اگر هر مدرسه یک وقف داشته باشد، شاهد ارتقاء فضا‌های علمی و آموزشی در سطح کشور خواهیم بود.

به گزارش رسامدیا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه هجمه‌های سنگینی به وقف وارد شده است، گفت: در این مورد  اگر ظرفیت موجود را بازسازی و افزایش دهیم، آسیب‌های اجتماعی کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه اگر هر مدرسه یک وقف داشته باشد، شاهد ارتقاء فضا‌های علمی و آموزشی در سطح کشور هستیم، افزود: در تدوین برنامه هفتم، باید آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه‌های علمیه  در قالب گسترش وقف مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: مساجد پایگاه مهمی در مقابله با معضلات و آسیب‌های اجتماعی است اگر نقش خود را به خوبی در جامعه اسلامی اجرا کند.

اعرافی تصریح کرد: وقف جایگاه ممتازی در اندیشه‌های دینی و بشری دارد و در بیشتر کشور‌های اروپایی، آمریکایی و آسیایی، همچنین نهاد‌های مربوط به سلامت ، بهداشت، فرهنگ، علم، امور اجتماعی،  و اخلاقی به مقوله  وقف به عنوان نهاد پایدار دینی وابسته است.

وی بیان داشت: احیاء موقوفات با حفظ نیات وافقان و موازین شرعی با کمک برنامه ریزان  و نیز اجرای طرح‌های جدید شامل هر مدرسه یک طلبه، برای گسترش اخلاق در فضا‌های آموزشی باید مورد توجه متولیان فرهنگی و مذهبی قرار گیرد.

→ خواندن مطلب قبلی

اهانت به پیامبر(ص) ریشه در دشمنی صهیونیست با اسلام دارد/ نویسنده‌ها ورود کنند

خواندن مطلب بعدی ←

۱۲ هزار مرکز علمی وقفی در کل کشور وجود دارد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + 8 =