مجید حاجی عنوان کرد:
افزایش بهره‌وری موقوفات با ایجاد فضایی برای کارآفرینی

مدیر کل بهره‌وری اقتصادی موقافات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه از افزایش بهره‌وری موقوفات با ایجاد فضایی برای کارآفرینی خبر داد و گفت: در بقاع متبرکه نیز تلاش می کنیم که ظرفیت های موجود را بالفعل و از ظرفیت های فکری و مدیریتی افراد حقیقی و حقوقی استفاده کنیم.

به گزارش رسامدیا، «مجید حاجی»، مدیر کل بهره وری اقتصادی موقافات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به رویکردها و برنامه های معاونت بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه برای عبور از تحریم ها گفت: معاونت اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه با شناسایی منابع آبی و خاکی در حوزه کشاورزی، معادن، املاک و مستقلات تلاش کرده است که با بهره گیری از دانش و تخصص دانشمندان و نخبگان کشور با الگوی مشارکتی احیا و افزایش بهره وری رقبات موقوفات را فراهم سازد.

مدیر کل بهره وری اقتصادی موقافات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: ما در بقاع متبرکه هم تلاش می کنیم که ظرفیت های موجود را بالفعل و از ظرفیت های فکری و مدیریتی افراد حقیقی و حقوقی نیز استفاده کنیم.

وی ادامه داد: همچنین در تلاش هستیم که در نهادهای عمومی غیر دولتی، بخش خصوصی و حتی سازمان های دولتی با وزارت بهداشت و راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی تفاهم نامه همکاری به امضا برسانیم و از ظرفیت این نهادها نیز در شرایط تحریم استفاده کنیم.

حاجی با اشاره به اینکه در حوزه دانش بنیان در تلاش هستیم که در مراکز نوآوری، فضایی پویا برای کارآفرینی فراهم کنیم، گفت: در مبارزه با تحریم ها در حوزه دام سنگین و سبک و بخش تامین نیازهای اساسی جامعه، همچون تولید گوشت و کره هم بنا داریم که به عنوان نهادی موثر به این زنجیره  کمک کنیم و از ایده های سرمایه گذاران و افرادی که در حوزه اقتصاد دانش بنیان فعالیت می کنند، بهره بگیریم. ضمن اینکه بنا داریم در حوزه اصلاح نژاد دام سنگین اولین مرکز تولید گوساله ممتاز با استفاده از فناوری تولید آزمایشگاهی جنین گاو با همکاری جهاد دانشگاهی را پیش ببریم و شرکت مشترکی ایجاد کردیم تا افزایش  تولید در واحدهای دامپروری را داشته باشیم و از طرفی  زمینه خودکفایی در تولید گوشت و کره و توسعه نژادهای کمیاب گاو را فراهم و  از انقراض نژادهای بومی کشور جلوگیری کنیم.

مدیر کل بهره وری اقتصادی موقافات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در راستای تجهیزات پزشکی هم با توجه به شرایط تحریم اقدامی که مورد توجه این معاونت است، این است که از ظرفیت دانشمندان و نخبگان در این حوزه استفاده کنیم، تا بتوانیم در این شرایط از تحریم ها عبور  و در تامین نیازها و کالاهای اساسی مردم با بهره گیری از دانش و تجربه فعالیت داشته باشیم.

→ خواندن مطلب قبلی

گزارش تصویری ضبط تلاوت مسابقات سراسری قرآن در بخش آقایان

خواندن مطلب بعدی ←

اختصاص پنج میلیارد تومان از بودجه قرآنی سال 98 به موضوع حفظ قرآن

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + 18 =