عضو هیئت رئیسه و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:
امکان تسهیل قوانینی که مانع سوددهی موقوفات می‌شود، وجود دارد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس وظیفه قانونگذاری دارد، البته تسهیل قانون توسط نمایندگان انجام می‌شود و امکان تسهیل قوانین دست و پاگیری که وجود دارد و نمی‌گذارد موقوفه‌ها به سوددهی برسند، وجود دارد.

به گزارش رسامدیا، علی بابایی کارنامی، عضو هیئت رئیسه و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، سنت حسنه وقف را یکی از مصادیق بارز احسان و خیرخواهی عنوان کرد و گفت: وقف، صدقه جاریه بوده و در دین اسلام هم مورد تأکید قرار گرفته است، پس در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هم جایگاه مناسبی دارد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز توجه ویژه‌ای به این موضوع دارند.
وی افزود: در بسیاری از شهرها و روستاها مراکز وقفی داریم. وقف می تواند در ایجاد اشتغال و فعالیت های اقتصادی و رونق تجارت نقش بسیار مهمی داشته باشد. مغازه ها و مراکز تجاری و زمین های کشاورزی بسیاری هستند که در حوزه وقف فعالیت می کنند و به تلاش و تولید مشغول هستند و از این نظر بسیار نقش مهمی دارند.
بابایی اظهار کرد: مدیریت های خوبی باید برای این مراکز انتخاب شود. مدیریت های سنتی و افرادی که دانش روز را ندارند نمی توانند از این مراکز متناسب با هدفی که وقف شده استفاده کنند. سازمان اوقاف باید به این مهم توجه کند و از افرادی در این زمینه استفاده کند که اهلیت و توانایی داشته باشند و پاکدست باشند تا بتوانند این مراکز را با حداکثر سودآوری مدیریت کنند و در جهت نیت واقف باشد.
وی با بیان اینکه قوانین توسط مجلس تصویب شده و نظارت بر اجرای صحیح قوانین نیز در دستور کار مجلس است، عنوان کرد: ارتباط خوبی بین مجلس و همه نهادهای دولتی و حکومتی وجود دارد، هدف تعامل است و مجلس یازدهم ضمن اینکه نظارت خود را تقویت کرده با تعامل بیشتری با دستگاه ها در ارتباط است.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مجلس شورای اسلامی آماده همه نوع همکاری با نهادهای مختلف از جمله سازمان اوقاف هستیم اگر نیاز به قانونگذاری باشد مجلس به وظیفه خود عمل می کند. مجلس وظیفه قانونگذاری دارد البته تسهیل قانون توسط نمایندگان انجام می شود و امکان تسهیل قوانین دست و پاگیری که وجود دارد و نمی گذارد موقوفه ها به سوددهی برسند، وجود دارد.
وی بیان کرد: تجمعی از نمایندگان می توانند در قالب فراکسیون وقف به این مسئله بپردازند، همچنین مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه می‌توانند پیشنهادها و مطالباتی را که احساس می‌کنند باید در مجلس شورای اسلامی مطرح شود را در اختیار نمایندگان قرار دهند تا پس از بحث و بررسی بین نمایندگان، در این باره تصمیم‌گیری کنند.

→ خواندن مطلب قبلی

دارالقرآن موقوفی شهدای شهر شاندیز می‌تواند ۱۰۰ هزار حافظ قرآن تربیت کند

خواندن مطلب بعدی ←

ترویج وقف برای مهدویت نوعی زمینه‌سازی برای ظهور است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + بیست =