بیش از 2 هزار نفر موفق به دریافت جوایز طرح تشویقی حافظان قرآن شدند

در راستای اجرای طرح تشویقی حافظان قرآن از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه، تعداد پنج هزار و ۲۱۷ نفر در طرح شرکت کردند که ۵۱ درصد آنها معادل دو هزار و ۶۰۵ نفر برگزیده شده و جوایز به آنها اهدا خواهد شد.

به گزارش رسامدیا، سال ۹۸ و پیش از تغییرات مدیریتی در بخش امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، طرح تشویق حافظان در راستای کمک به تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم طراحی شد. بر اساس این طرح به هر فرد به ازای حفظ هر پنج جزء، پنج میلیون ریال اعطا می‌شد.

محمدمهدی بحرالعلوم، معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره اجرای این طرح گفت: طرح تشویقی حافظان قرآن، سال گذشته کلید زده شد و افرادی که جهت دریافت این جوایز ثبت نام کرده بودند، دو مرحله آزمون کتبی و شفاهی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه شرایط کرونایی باعث تأخیر در برگزاری آزمون‌ها شد، افزود: ابتدا آزمون کتبی برگزار شد و پس از آن افراد برگزیده به مرحله آزمون شفاهی راه پیدا کردند.‌ فهرست اسامی برگزیدگان مشخص و به زودی جوایز این افراد واریز خواهد شد.

بحرالعلوم اظهار کرد: تعداد پنج هزار و ۲۱۷ نفر در طرح شرکت کردند که ۵۱ درصد آنها معادل دو هزار و ۶۰۵ نفر برگزیده شده و جوایز به آنها اهدا خواهد شد. همچنین از بین پذیرفته‌شدگان ۷۰ درصد بانوان و ۳۰ درصد آقایان بودند.

معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره ادامه این طرح در آینده، گفت: این موضوع در کمیته علمی و پژوهشی معاونت آموزشی مرکز به بحث گذاشته خواهد شد. با توجه به بودجه این موضوع، شاید بتوانیم نوع تشویق‌ها را کارشناسی کنیم تا علاوه بر حافظانی که از این تشویق‌ها استفاده می‌کنند، مربیان و معلم‎های حفظ و مؤسسات حفظ هم از این حمایت‌ها بهره‌مند شوند.

→ خواندن مطلب قبلی

مرحله ملی مسابقات حفظ قرآن میان اقلیت با محفوظات مطلوب برگزار شود

خواندن مطلب بعدی ←

ویروس تاجدار، پای آلمانی‌ها را از دانشگاه ۷۰۰ ساله‌ی تبریز برید

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × پنج =