داور حسن حفظ چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم:
تعطیلی جلسات حضوری آموزش قرآن کیفیت محفوظات را تحت تأثیر قرار داده است

الهام ماندگارمهر گفت: تعطیلی محافل و جلسات حضوری آموزش قرآن به دلیل شیوع بیماری کرونا، کیفیت ارائه محفوظات را در چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش رسامدیا، الهام ماندگارمهر، داور حسن حفظ چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با اشاره به سطح تلاوت شرکت‌کنندگان در سالهای گذشته گفت: تاکنون به این شکل بوده که سال به سال سطح تلاوت‌ها بالاتر می‌رفت؛ اما به نظر امسال اینطور نبود و این مسئله می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، مثل اینکه از زمان شیوع کرونا جلسات آموزشی تعطیل شدند و آن طوری که باید مسابقات و محافل برگزار نشدند و این می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: حدود چهارماه کامل، کلاس‌ها تعطیل بود و تازه چند ماهی است که دوباره کلاس‌ها به‌صورت مجازی و تلفنی آغاز شده است، شاید مقداری نیز به روحیه افراد مرتبط باشد. الان جامعه ما یک جامعه مضطرب و نگران است و قطعاً روحیه می‌تواند روی کیفیت ارائه محفوظات تأثیر داشته باشد و می‌بینیم شرکت‌کنندگانی که در گذشته قوی بودند، هم‌اکنون اشکالات زیادی در ارائه دارند.

ماندگارمهر اظهار کرد: سال‌های گذشته تعداد زیادی حافظ قرآن داشتیم که نمره حسن حفظشان ۱۰۰ بود و برای رتبه‌بندی به سراغ صوت و لحن، تجوید، وقف و ابتدا می‌رفتیم، اما از حفاظ کل امسال تاکنون تنها یک نفر نمره ۱۰۰ را کسب کرده است.

وی به معایب و مزایای برگزاری ویدئوکنفرانسی مسابقات اشاره و تصریح کرد: صرفه‌جویی در وقت و هزینه از مزایای این دوره است، لازم نیست افراد پنج روز تا یک هفته به شهر دیگری بروند و آنجا اقامت کنند به‌ویژه برای بانوان ـ شرکت‌کنندگان و داوران ـ از این نظر خوب است که هر کسی در شهر خودش این ارتباط را می‌گیرد و کار انجام می‌شود، از معایب نیز شاید این باشد که هنوز زیرساخت‌های اینترنت در کشور ما آنقدر تأمین‌کننده نیست. گاهی اوقات ممکن است قطعی و وصلی‌هایی باشد. البته انصافاً ارتباطات خوبی داشتیم، اگر هم موردی بوده که قطع و وصلی پیش آمده همان ابتدای کار بررسی شده و زمانی که از رفع ایراد مطمئن شده‌اند، ارتباط شکل گرفته، زمانی هم اگر اینترنت جواب نمی‌داد، داور هادی از طریق تلفن ارتباط می‌گرفت که قطع و وصلی نباشد، در کل کیفیت برگزاری خوب است.

ماندگارمهر درباره فعالیت بانوان حافظ در عرصه‌های بین‌المللی گفت: سه دوره مسابقات بین‌المللی حفظ بانوان برگزار شده و گویا قرار است دوره چهارم نیز در سال جاری به‌صورت مجازی برگزار شود، این نشان می‌دهد که بانوان در زمینه بحث‌های قرآنی خیلی خوب کار کرده‌اند، به‌ویژه در بخش حفظ، موفق بوده‌ و سیر خوبی را طی کرده‌اند و در سال‌های اخیر تا حدودی حق و حقوقشان نیز رعایت شده است. رده بین‌المللی را در کشور خودمان ایران برگزار می‌کنیم و این روند رو به بهبود است و به‌ویژه با برطرف شدن شیوع کرونا ان‌شاء‌الله شرایط بهتری نیز خواهیم داشت.

→ خواندن مطلب قبلی

رفع اختلافات حریم موقوفات با منابع طبیعی نیازمند کار کارشناسی است

خواندن مطلب بعدی ←

امکان رقابت بانوان در مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن فراهم شود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × دو =