ثبت 95 عنوان پایان‌نامه با موضوعات وقف و بقاع متبرکه طی 5 سال اخیر

مدیرکل برنامه‌ریزی، نظارت و تحول سازمان اوقاف از ثبت ۹۵ عنوان پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری با موضوعات وقف و بقاع متبرکه طی پنج سال اخیر خبرداد و گفت: از دانشجویانی که در این زمینه‌ها فعالیت کنند، حمایت‌های مختلفی صورت می‌گیرد.
به گزارش رسامدیا، محمد مولایی، مدیرکل برنامه‌ریزی، نظارت و تحول سازمان اوقاف با اشاره به اینکه در سال جاری هفت طرح پژوهشی را به درخواست معاونت‌ها و نیازی که آن‌ها به ما اعلام کرده‌اند، در دست اقدام داریم، افزود: طرح اولیه یا همان پروپوزال آن‌ها نیز از سوی دانشگاه‌ها به ما پیشنهاد می‌شود و بهترین طرح‌ها از بین آن‌ها، انتخاب خواهد شد؛ درحال حاضر در حوزه خیریه‌ها و ارائه الگوی خدمتی در سازمان اوقاف طرح‌های خوبی به دست ما رسیده است و مشغول بررسی آن هستیم.

مدیرکل برنامه‌ریزی، نظارت و تحول سازمانی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه حدود ۲۰۰ عنوان موضوع را برای پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری دانشجویان با موضوع وقف در نظر گرفتیم و به استان‌ها نیز ابلاغ کرده‌ایم، تصریح کرد: یک نسخه از پایان‌نامه‌های مرتبط با موضوعات وقف و بقاع متبرکه در سازمان اوقاف بایگانی می‌شود تا افراد دیگری که علاقه‌مند به کار پژوهشی در حوزه وقف هستند، بتوانند به این پایان‌نامه و رساله‌ها دسترسی پیدا کنند.

مولایی «بهبود فرآیندها و تحول اداری» را از مهمترین فعالیت‌های اداره کل برنامه‌ریزی، نظارت و تحول سازمانی عنوان کرد و گفت: طبیعی است که هر سازمان و نهادی که می‌خواهد خدماتش به ذی‌نفعان بهتر ارائه شود، به‌دنبال بهبود فرآیندها برود و ما نیز در سازمان اوقاف در تلاش هستیم، اگر روشی دچار خطا باشد، آن را اصلاح کنیم.

وی تاکید کرد: سال گذشته حدود ۵۰ فرآیند سازمان اوقاف را به دلایل مختلف بهبود بخشیدیم و به نوعی کارهای اصلاحی را روی آن انجام دادیم؛ این کار هم با نظر تخصصی واحدها و بررسی‌های میدانی و حضور کارشناسان در واحدها انجام می‌شود.

مدیرکل برنامه‌ریزی، نظارت و تحول سازمانی افزود: ما در بهبود فرآیندها به‌دنبال انتخاب ساده‌ترین و سریع‌ترین روش هستیم تا امین‌ها، مردم و ذی‌نفعان بتوانند به‌راحتی خدمات خود را از سازمان اوقاف دریافت کنند؛ در همین راستا بحث «میز خدمت» نیز مطرح شد.

مولایی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون در سازمان اوقاف حدود ۲۰ خدمت را شناسایی کردیم که این موارد شامل ۸۶ زیرخدمت نیز است و برای همه آن‌ها شناسنامه طراحی شده، به‌طوریکه در حال حاضر سازمان اداری استخدامی دولت، سازمان اوقاف و امور خیریه را با ۲۰ خدمتی که شناسایی و ثبت شده است، می‌شناسد.

→ خواندن مطلب قبلی

ابلاغ سازمان اوقاف به ادارات تابعه در سراسر کشور برای حمایت از ایتام

خواندن مطلب بعدی ←

رزمایش مواسات و همدلی عاملی مؤثر در احیای وقف خواهد بود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + 4 =